26 februarie 2012, 65 de ani de la nunta bunicilor mei


Pe 26 februarie 1947, o zi cu o vreme frumoasă ce s-a transformat spre seară într-un viscol sudist, bunicii mei se căsătoreau. Habar n-aveau câți ani urmau să petreacă unul alături de celălalt.

Pe scurt, povestea lor e cam așa:

Tataie se întorsese de doi ani din război și se obișnuise cu viața de burlac. Fetele roiau în jurul lui, iar el nu se supăra. Nu era pocăit. În cele din urmă a primit un ultimatum din partea mamei ca să-și aleagă o fată din mulțimea de fete ce încercau să-l „câștige.” Erau multe femeie necăsătorite și puțini bărbați disponibili din pricina războiului.

A ales-o pe mamaie. De ce? Mi-a răspuns: „Pentru că o iubeam.” Cine spune că nu poți fi romantic și la 91?

După doi ani s-a pocăit în cadrul mișcării oastea Domnului. În mai puțin de un an Domnul l-a trimis la „facultate”: 1 an de pușcărie la canal. A rămas lângă el și l-a așteptat. L-a susținut chiar și când pleca să îl mărturisească pe Domnul la sute de kilometri 3-4 zile pe săptămână departe de casă. A fost femeia harnică din Proverbe 31 ce a purtat de grija casei.

L-am întrebat pe tataie ce i-a ținut alături. N-a ezitat și mi-a răspuns: „Dumnezeu.” Nu dragostea, nici frumusețea bunicii. Bunăstarea materială în niciun caz.

I-am auzit discutând contrar, dar niciodată nu i-am auzit să țipe unul la celălalt.

Vă doresc (ca și mie de altfel) o viață de cuplu lungă și la fel de binecuvântată ca a bunicilor mei.

Acest articol a fost publicat în despre familie, Dragoste și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la 26 februarie 2012, 65 de ani de la nunta bunicilor mei

  1. Marius David zice:

    Reblogged this on Marius Cruceru and commented:
    şi a unchiului meu, tată spiritual, mentor, model.

  2. Marius David zice:

    Mulţumesc pentru această reamintire, Beni!

  3. Marius David zice:

    Ba da, eu i-am auzit….

    Nenea Florea pleca în fiecare week-end, trei zile uneori. Vizite pastorale cîte 60 km pe bicicletă.
    Cînd se pregătea să plece:

    „Iar pleci, Floro? Iar pleci? Maică-ta cînd te-a legănat aşa ţi-a cîntat… plimbă-te, Floro, plimbă-te, plimbă-te!!!”

    Ar trebui făcut un blog numai cu perlele lui TAnti Florica.
    Vorba lui Viorel, dacă avea şcoală ar fi fost ministru de interne….:)

    • Eu i-am cunoscut mai spre bătrânețe. Mamaie nu mai e la fel de „țâfnoasă” cum era în tinerețe deși mai văd uneori astfel de mici sclipiri.
      Despre perle, no comment. Trebuie s-o cunoști pentru a le accepta „creativitatea” 🙂

  4. lacrad zice:

    in Anglia cuplurile care sunt casatoritii de peste 50 de anii primesc o felicitare de la Regina unde este semnatura ei manuala; personala.

    • Alice zice:

      Frumos gestul reginei.
      Frumoasa si povestea si viata lor. Intr-adevar, cand Domnul e la carma, totul se duce la bun sfarsit, nu se intrerupe pe parcurs.
      Asa cum cineva spunea: ,, Fericirea cuiva este în primul rând în Dumnezeu şi apoi în soţ/soţie şi familie. Orice inversare a acestei ordini atrage după sine suferinţă, dezbinare şi lacrimi. ”

  5. tani zice:

    fr Cruceru e printre putini care sunt calificati sa predice la nunta unei noi famili intemeiate!Din pacate !!! Si iaca cum la Poiana Marului traiesc stejari!:))

  6. Pingback: 14 postări în Top 100 (29.02.2012) « Romania Evanghelica

  7. Pingback: Proiect: bicicleta lui Nenea Florea | Marius Cruceru

  8. Silviu Carlescu zice:

    Si in acest an au ajuns la 66 de ani de viata impreuna.
    Daca ma grabes, eu cu viata mea ii ajung din urma; mai am 33.

  9. Pingback: Și cerul s-a umplut de sfinți…Martiriul în Antichitatea creștină și în secolul al XX-lea |

Lasă un răspuns

