Mielul din iesle în perspectiva păstorilor din câmpie


Dintre toți oamenii, de ce păstorii? Oare nu era Ierusalimul plin de oameni ce-l așteptau pe Mesia? Deși afirmația e adevărată, nu știu câți dintre ei ar fi acceptat să i se închine unui Mesia pus într-o iesle. Dumnezeu s-a adresat păstorilor deoarece ei l-ar fi acceptat pe Unsul aflat într-un grajd. Să luăm aminte:

Those shepherds in the field keeping watch over their flocks- they had a different idea of the manger than we do.  While they may very well have been the poor, smelly old men our Sunday school teachers told us about, they, by their very nature, had a better view of the barn than we do.  We may associate the barn with poverty, and we wouldn’t be wrong to do so.  After all, a mere thirty days later paints the picture of Mary offering a couple of birds as an offering because she couldn’t afford the lamb.  But the shepherds’ response to a birth in the barn was fundamentally different than ours.  As shepherds, they had spent their lives celebrating manger beginnings.  As a matter of fact, stable deliveries had grown to mean the opposite of poverty to the shepherds.  Because they spent their lives raising and protecting a herd of livestock, the ‘baby in the manger’ could only mean LIFE, LIVELIHOOD and BLESSING to the simple shepherds in the field.  It’s no wonder they dropped everything and hurried to the barn to see what God was talking about.  Life had trained them to see the Miracle in the Manger.  Providence had been pretty effective in using the simple shepherds to shame the wise.  And on that Night of nights, the messenger didn’t have any problem convincing the shepherds in the field that the Good News deserved great joy.

Întreg articolul îl găsiți AICI.

Păstorii s-au bucurat de vestea primită și s-au închinat Mielului lui Dumnezeu trimis să ridice păcatele Pământului. Inimile lor au fost mai deschise decât cele ale erudiților din Matei 2. Oameni simpli și totuși închinători adevărați, nu cârcotași. Asta e ce contează cel mai mult, închinători adevărați.

Acest articol a fost publicat în Gânduri și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Mielul din iesle în perspectiva păstorilor din câmpie

  1. nevrednicul spune:

    Care mai apoi s-au transformat în vestitori adevăraţi. Înainte ca Sf Andrei să-L vestească lui Simon pe Mesia, păstorii au vestit pe Hristos în jurul Betleemului.

    Păstorii au putut fi ignoraţi de societatea teocratică dar nu au fost ignoraţi de „la ţară”.

    Conform scrierilor apocrife, foarte frumoase de altfel, copilăria Lui Hristos este deosebită. O copilărie care integrează vestirea de către păstori a Lui Mesia.

    • Mai intai detoate va spun bun-venit pe acest blog. Sunt cu totul de acord cu ceea ce spuneti despre vestirea pastorilor. Despre apocrifele ce relateaza copilaria Mantuitorului cred ca stiti si dumneavoastra ca sunt mai in totalitate pline de fabulatie.

      • nevrednicul spune:

        Mă bucur să vă găsesc. Şi sper să citesc lucruri ziditoare şi să nu deranjez.

        Nu sunt de acord cu termenul pline de fabulaţie. Prefer să spun că ele conţin şi fabulaţii dar că sunt pline de lucruri interesante şi fac bine pentru informarea asupra amprentei pusă pe memoria colectivă din primele două-trei secole.

        De altfel multe din obiceiurile ortodoxe au suport în aceste apocrife. Chiar când ele nu se redescoperiseră.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s