Bântuit de viermii de ureche


O frântură de melodie ce îți revine obsesiv în minte e ca o pietră-n pantof. Te jenează continuu. De piatră scapi destul de ușor, dai pantoful jos și gata, dar de o melodie ce te obsedează nu scapi atât de ușor. Te urmărește oriunde. Mergi pe stradă și te surprinzi cântând repetitiv un vers sau doar melodia. Iei în mână în instrument și te trezești fără să vrei că degetele-ți cântă melodia respectivă. O știi, dar nu chiar.

Nu vi s-a întâmplat niciodată?

Mie de mai multe ori.

Îmi aduc aminte că în liceu mi-a luat mai bine de un an să aflu ce melodie mă bântuia. N-a fost un motiv anume pentru care respectiva mi se „încleștase” în urechi.

Nu versurile mi se întipăriseră în minte, ci doar partea introductivă de la pian. Când mă duceam la pian era imposibil să nu ajung să cânt acordurile respective. La chitară același lucru. Eram obsedat și nu o găseam. Vroiam să scap de ea la fel ca pirații de blestemele ce nu le dădeau pace.

Mult luni am fost bântuit până când am auzit într-o seară genericul de Antena 3 cântat la ore fixe. Asta era melodia. Nu-mi venea să cred că un generic mi se imprimase în minte. Am googălit genericul și am găsit melodia întreagă pe youtube. At last, I was finally vindicated🙂.

Era vorba de interpretarea lui Gary Jules a cântecului Mad World.

Medical, aceste melodii ce se tot repetă în minte se numesc „viermi de ureche.” Diferența este că eu încercam să găsesc acest vierme de ureche pe când alții caută să scape de melodiile ce se repetă obsesiv ca un casetofon fără buton de oprire.

AICI găsiți un articol ce discută problema viermilor de ureche (am găsit și în română adaptarea articolului, o puteți citi AICI). Eu zic să citiți că nu știți data viitoare când sunteți invadat🙂

 

Acest articol a fost publicat în Cântece, Cultură, Literatură, Muzică; și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Bântuit de viermii de ureche

  1. ionut brinaru spune:

    tare! :))

Lasă un răspuns

