Citate din Ravi Zacharias


Toate sunt luate din cartea „Eu, Isaac, mă căsătoresc cu tine, Rebeca.” Am notat și numărul paginii la care găsiți citatul:

A înțelege căsătoria în felul lui Dumnezeu înseamnă a trnasforma un vis prețios în realitate. Să-i încalci tiparul inerent înseamnă să deformezi frumusețea și să te prădezi de propriile-ți bogății. 21

Unele din cele mai importante decizii se iau înainte de rostirea jurămintelor. 22

Cuvântul dragoste, este probabil unul dintre cele mai uzate și abuzate cuvinte la care a meditat vreodată omenirea. El a adus pace în viața multor, dar i-a distrus pe cei care nu l-au înțeles și i-au denaturat sensul. 26

A.W. Tozer a spus: „Explică-mi Geneza 1:1 și restul Bibliei nu mai constituie o problemă pentru mine.” 27

Femeia nu este un tovarăș masculin, ci o entitate fără pereche, care – într-un sens – nu face parte din bărbat, păstrându-și totuși individualitate. 30

Fuga de feminitate este prețul scump pe care l-am plătit în războaiele dintre sex, fiindcă am făcut ca diferența să fie sinonimă cu ierarhia. Dumnezeu a creat diferențel, iar aceste diferențe au un scop. Și în Trinitate există diferențe, acestea nefiind însă o marcă a inferiorității. 31

Fără voință, căsnicia este bătaie de joc, iar fără sentimente, corvoadă. Aveți nevoie de amândouă. 44

Nu acționezi sub impusul farmecului celuilalt, ci în virtutea angajamentului de a aduce bucurie în viața partenerului. 47

Nimănui nu-i place să înceapă viața cu o înmormântare. Dar, întrr-un fel, așa începe căsnicia. Alegi să mori față de tine însuți ca să aduci la viață o nouă iubire. 51

Mai ales în Vest, oamenii au devenit atât de imuni la suferință încât, la cel mai mic semn al ei, sunt gata să fugă pe vreo scurtătură sau să caute o soluție care să mascheze disconfortul. 52

Au inventat o sintagmă care, în doar două cuvinte, întrunește o contradicție flagrantă- „iubire fără obligații”- de parcă vreun îndrăgostit ar fi fost vreodată sau va fi vreodată liber de obligații. Prin însăși natura sa, iubirea generează atașament, iar instituția căsătoriei face omului obișnuit favoarea deosebită de a-l crede pe cuvânt. G. K. Chesterton 52

Am confundat dragostea cu frumusețea, cu farmecul, cu senzualitatea și cu atingerea, până i-am răpit cea mai importantă chemare, aceea de a prețui și de a purta de grijă. 52

Căsnicia este armonia care se aude atunci când Dumnezeu sincronizează două voințe cu voința Tatălui. 54

Thornton Wilder: „Nu m-am căsătorit cu tine pentru că erai perfectă. Nici măcar pentru că te iubeam. M-am căsătorit cu tine pentru promisiunea ce mi-ai făcut-o. Acea promisiune a acoperit toate defectele tale. Iar promisiunea pe care ți-am făcut-o eu le-a acoperit pe ale mele. Doi oameni imperfecți s-au căsătorit în virtutea unei promisiuni. Iar când ne creșteau copiii, nu căminul îi proteja și nici dragostea noastră, ci acea promisiune.” 56

Planul lui Dumnezeu pentru primul bărbat și pentru prima femeie a fost de a-i crea diferiți cu un scop bine definit. Dumnezeu a proiectat acest tip de relație în așa fel încât este nevoie de un trup de carne pentru a reuși – îndrzănesc să spun – armonizarea cu sufletul. 77

Imaginația este luată prizonieră prin încătușarea ochilor. 87

Multe familii nu s-ar fi destrămat dacă ar fi înțeles și dacă ar fi pus în aplicare principiul că există o vreme când să muncești și o vreme când trebuie să lași munca la o parte. 103

Am înlocuit vechile izolări din mănăstiri cu noile izolări din congregațiile imense. 106

Citatul este atribuit unui predicator faimos (nu i se dă numele în carte): „Numai Dumnezeu știe să ne smerească fără a ne umili și să ne înațlte fără a ne linguși.” 109

Mulți se roagă pentru partenerul potrivit, dar nu se mai roagă și pentru unirea potrivită. 128

Acest articol a fost publicat în Citate și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Citate din Ravi Zacharias

  1. Pingback: Căsătoria: legământul în care omorâm iubirea de sine de dragul partenerului și a lui Dumnezeu | Beni Cruceru

  2. Pingback: O căsătorie de succes începe cu două înmormântări | La început era Cuvântul.

Lasă un răspuns

