Am refuzat să dau mită și Domnul m-a scăpat de o amendă de 301 RON și de ridicarea talonului


Am fost martorul unei minuni în seara aceasta. Am fost tras pe dreapta pentru că nu-mi mergeau luminile pe spate în afară de un stop.  M-am dat jos, a apăsat soția frâna și am putut să văd și mă minunez și eu. În afară de un bec de stop anemic nimic. Vorba aia, luminile erau sublime, dar lipseau cu desăvârșire🙂

M-a întrebat de unde vin și i-am spus că vin de la biserică, cam la 40 de km distanță. I-am dat actele la control. Buletinul și carnetul erau ale mele, dar în urmă cu câteva zile descoperisem că talonul, asigurarea și rovinieta avută erau ale mașinii tatălui meu, iar el le avea pe ale mele. În urmă cu o lună am fost acasă și am făcut schimb de mașini, prin urmare și de acte, dar am uitat să schimbăm actele între noi înainte de a pleca eu la facultate. Abia săptămâna aceasta am observat, dar n-am apucat să ni le trimitem prin curier. Deși știam,  i-am dat domnului polițist actele tatălui meu, m-am urcat în mașină și am început să mă rog.

Soția mi-a spus că trebuia să-i spun că nu sunt actele mele și să-i explic de ce nu le am. Într-adevăr, era greșit ce-am făcut. Mă așteptam din moment în moment să mă cheme să-mi spună că nu i-am dat actele bune.

După cum m-am așteptat, m-a semnalizat cu lanterna așa că m-am dus la mașina lor. M-a întrebat:

-Ești conștient de gravitatea infracțiunii?

-Sunt, i-am răspuns. Inițial am crezut că se referă la talon.

-Știi că ți se ia talonul mașinii?

-Știu. Amenda cât este? am întrebat.

-301 în 48 de ore.

Bulversat fiind de sumă am început să mă rog și mai tare. Nu știam pentru ce să mă rog mai întâi, să nu vadă că nu e talonul meu sau să nu-mi dea amendă așa de mare. Eu eram vinovat că n-aveam talonul.

Dânsul a început să scrie procesul verbal și am îndrăznit să-l rog să îmi dea o amendă mai puțin usturătoare, promițând că mâine la prima oră voi merge la electrician.

-Uite cum facem, mi-a spus. E un restaurant lângă un peco la 500 de metri mai jos (credeam că mă trimite să-mi repar luminile). Lași la fata brunetă cât pentru un prânz pentru mine și colegul.

Ispita a venit și părea tentantă. Nici nu avea înfățișare de mită normală. Era un favor, o masă, ce mare lucru. 50 de ron vs. 300 și talon ridicat. Oare ce variantă era de preferat? N-am stat să raționez cu diavolul și i-am răspuns (și lui și tânărului polițist):

-Domnule, nu pot să fac asta din principiu și din cauza funcției mele. V-am spus că sunt student la teologie. Nu pot da mită. Dați-mi amenda care mi se cuvine și luați-mi talonul.

A zâmbit și și-a continuat procesul verbal spunând că nu e mită ce mi-a cerut, dar că acceptă principiile mele. Nu m-am așteptat la ultima parte din răspuns.

L-am rugat din nou să-mi dea o amendă mai mică și mi-a răspuns că nu a ajuns la rubrica de amendă. Mă așteptam din moment în moment să observe talonul.

A terminat de scris și mi-a spus:

-Pentru că în cariera mea n-am întâlnit pe cineva să refuze să dea ceva din principiu fiind dispus să i se dea amenda cuvenită îți voi da un avertisment. Este nevoie de astfel de oameni în domeniul tău.

Am rămas uimit. Îmi cerea, dar e nevoie de oameni cu principii. Sună oximoronic. Oare de astfel de principii e nevoie doar în domeniul religios?

Nu știu cum de n-a văzut că nu era talonul mașinii mele, pur și simplu nu pot să înțeleg asta. S-a uitat pe el de multe ori, dar în zadar.

Meritam amenda? Cu siguranță. Nu neg, vina îmi aparține că am fost uituc și n-am schimbat talonul. Vina a fost tot a mea că nu mi-am verificat pozițiile.

De ce a fost Domnul așa bun cu mine? Nu știu.

Providența lui Dumnezeu a lucrat miraculos în situații obișnuite și a fost mai bun decât meritam. Mai bun decât m-am așteptat. Poate prea bun.

Domnul să-i binecuvânteze pe domnii polițiști și să lucreze la inimile lor ca să-l cunoască pe Cel de la care am învățat aceste principii.

Îți mulțumesc Domnul meu.

Acest articol a fost publicat în Întâmplări, Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Am refuzat să dau mită și Domnul m-a scăpat de o amendă de 301 RON și de ridicarea talonului

  1. Laviniu V spune:

    Pe mine m-au oprit ca am trecut (cica) pe rosu, desi am prins portocaliu. Dar nu aveam cum sa le demonstrez sau sa ma contrazic cu ei. Urma amenda si permisul suspendat, iar eu cum fac naveta cu masina….era aiurea. Am incercat sa fac apel la bunatatea lor si sa le zic ca trecutul pe rosu/portocaliu e o chestie la limita. Nu mi-au cerut mita si nici eu nu am incercat, dar tot mi-au dat amenda pentru vorbit la telefon desi nu vorbisem. Nu mi-au zis asta pana ce mi-au terminat procesul verbal. Intr-un fel nu mi.a convenit, dar nu cred ca se mai putea anula procesul. De atunci, la fiecare semafor am emotii… daca se face portocaliu si e un echipaj mai „plin de ravna” prin zona imediat se ia dupa tine.
    Oricum, sa nu si dea seama de talon… cred ca e mana Domnului. Dar sa stii ca am auzit pe un vecin care povestea ca (unii) nu prea sunt atenti la taloane.

  2. ionut spune:

    Slavit sa fie Domnul

  3. protulca spune:

    Este extraordinară mărturia ta, arătându-ne că ceea ce ne predici, trăieşti. Domnul să te călăuzească în continuare.

  4. gogu pintenogu spune:

    Slavit sa fie…

    Dar incearca sa nu mai faci greseli de astea poate ca o sa aibe timp in felul asta sa se ocupe si de copii care mor de foame in Africa… ca eu nu am chef si sigur nici tu!

    Sanatate!

  5. Tudor Luca spune:

    Super!!!

  6. Alin Panita spune:

    Foarte bine ai procedat Beni. Tocmai am invatat Duminica seara despre providenta lui Dumnezeu.
    Dumnezeu are grija de cei care iubesc adevarul.

    • Da, am auzit de subiectul predicii de aseară. El a lucrat în providența Lui, iar datoria mea acum este să nu-L mai ispitesc🙂 Miercuri am programare la electrician, nu s-a putut mai devreme din păcate.

  7. Nicoleta spune:

    Profitand de faptul ca nu ne cunoastem drepturile, ei trec direct la amenda. Mai ales cand au de implinit cote de amenzi. Primul pas e avertismentul. E abuz. Dumnezeu lucreaza cu siguranta dar faptul ca talonul tau a trecut neobservat denota ceea ce am spus mai sus: cotele sunt cote. Prea putin ii intereseaza bunul mers al lucrurilor. (Generalizez, desigur)
    Am primit o amenda usturatoare de la un alt departament sugativa si ne-au spus direct ca e vorba de cota pe care ei tre` sa o indeplineasca. Au invocat un motiv aparent obiectiv, s-au scos si au plecat mai departe spunandu-ne neoficial, sarcastic si usurati sa inaintam cazul in instanta pentru ca vom castiga. Aduc prejudicii si noua si ministerului de care ei apartin intrucat la sfarsitul procesului kafka-cian cheltuielile vor fi probabil triple. Si le vor suporta pentru ca avem cauza de castig. Vrafurile de dosare inaintate acestui departament sunt cat casa.
    Cate o razie ici- colo sau o sperietura nu rezolva problemele lor de atitudine si nici siguranta noastra.
    Verticalitatea ta le-a dat o lectie insa.🙂

  8. Duminica seara in timp ce pe tine te oprea politia, in biserica din Slatina am vorbit despre providenta lui Dumnezeu in viata copiilor lui din textul din FA 23:12-35. In text nu apare numele lui Dumnezeu, al lui Christos sau al Duhului Sfant, dar cu toate astea Dumnezeu este acolo in providenta lui. Este un exemplu practic despre providenta lui in acest episod! Cand te gandesti ca noi preamarim pe corupti si suntem parte ca natiune a coruptiei, avem raspuns la de ce ne merge rau. De aceea fiecare sa fie gata mai bine sa sufere rigorile legii , sa plateasca pentru fapta lui si sa refuze sa alimenteze sistemul. Saptamana trecuta am fost intrebat care este diferenta intre mita si daruri de un politist crestin , care este in sistem si care la textul psihologic intrebat fiinda daca a luat mita a raspuns afirmativ.Asta inainte de a se pocai.Eram in Bucuresti si am intors pe linie dubla cointinua, ingrijorat fiind sa nu ma pierd intr-o zona care nu-mi era familiara. La cateva zeci de secunde , am fost oprit de un politist pe motocicleta. Mi-a spus ca o sa imi ridice carnetul pentru o luna si m-a intrebat de ce am intors . I-am explicat si i-am zis”Domnule faceti-va meseria, aveti dreptate , eu am gresit. El mi-a zis „La cateva zeci de metri nu mai era linie dubla si puteati intoarce. I-am spus ca nu stiu zona. Mi-a dat carnetul si o amenda minima pentru ca n-am purtat centura. Si acuma am o intrebare .Ce faci in situatia asta ? Semnezi procesul verba? E moral? e imoral? Eu la-m semnat, tu ai semnat , dar era altceva scris acolo. Dincolo de asta, felicitari my son!

    • Am semnat pentru ceva adevărat: nu purtam centura. Întrucât mi s-a stricat de ceva vreme (trebuie să o schimb) nu o port mereu. Când o port, o port ca să nu zică poliția că nu o port. Acum n-am purtat-o și pentru asta am semnat.

  9. Ioan C. spune:

    Bine că aţi scăpat!
    Fiind student în ultimul an, când aveţi nevoie de toţi banii, numai asta nu vă lipsea.
    Apropo, sper că aţi alesa tema lucrării.🙂

  10. Pingback: 11 postări în Top 100 WP (29.11.2011) « Romania Evanghelica

  11. Doru spune:

    Nu ti-a luat talonul si nu te-a amendat findca pe el il interesa doar bani,daca nu a vazut ca talonul este de la alta masina inseamna ca nici nu a citit cava pe acel talon,el era cu ochi la tine sa vada daca scoti bani….Asa inventati minunile si mai apare o sarbatoare…

    • Talonul mi l-a luat și chiar s-a uitat pe el din moment ce a scris numărul mașinii de pe talon, adică a tatălui meu. Ce vrei, să-ți scanez avertismentul?
      Nu e o minune în care legile naturii sunt modificate, e perspectiva mea personală și are în vedere relația mea cu Dumnezeu. Eu unul nu cred în noroc și ghinion așa că probabil în asta gândim diferit.

      • Doru spune:

        Prietene stai prea mult cu capul in biblie si crezi ca d-zeu le rezolva pe toate…Aceasta lume este atat de ordinara incat doar banul si frica le rezolva..Am inteles ca ti-a luat talonul si a scris un proces verbal”dupa ureche”Proprietarul il putea da in judecata si sa ceara si despagubiri findca masina respectiva pentru care a scris amenda nu se afla in culpa… Te-a intrebat daca iti dai seama de gravitatea infractiuni,care gravitate!daca functioneaza un stop[stanga]poti circula fara probleme pana la destinatie…Nu trebuie sa crezi in noroc,trebuie sa crezi in destin.Politistul sa pierdut in gandire cand ai refuzat sa-i dai 50 ron sau cat costa o masa findca pentru el era ceva obisnuit[omul sa dus si nemancat acasa]La un asemenea refuz devii ganditor,mai oare cine o fi asta sau ce relati o avea!

  12. Pingback: Scrisoare către prim-ministrul Emil Boc de ziua Unirii | Beni Cruceru

Lasă un răspuns

