„Vezi să nu spui nimănui nimic, ci du-te de te arată preotului”


Am vorbit anterior de rolul preoților ca medici însă pe scurt, de aceea vreau să aprofundăm motivele pentru care Isus le cere vindecaților acest lucru. Sunt conștient că motivul nu a fost doar acela de confirmare a vindecării, ci au mai existat și altele. Unul din texte este Marcu 1:40-44: „Vezi să nu spui nimănui nimic; ci du-te de te arată preotului, şi adu pentru curăţirea ta ce a poruncit Moise, ca mărturie pentru ei.”

Motivul arătării înaintea preotului este în strânsă legătură cu interdicția. Iată câteva motive pentru care Isus îi pune aceste două condiții leprosului:

1. Mai întâi de toate, preoții puteau confirma autenticitatea minunii. Interdicția îi are în vedere și pe preoți. Vindecatul trebuia doar să se înfățișeze înaintea preotului fără a spune prin cine a fost făcută minunea. Prejudecățile cu privire la Isus, persoană ce nu era tocmai apreciată de clerici, i-ar fi putut face pe preoți fie să nege că persoana a fost vreodată bolnavă, fie că persoana a fost cu adevărat vindecată. În cazul în care preotul nu știa că Isus a făcut minunea, ar fi acceptat-o și ar fi confirmat-o.

2. Minunea îi putea periclita viața celui vindecat. Nu uitați că iudeii căutau să-l omoare pe Lazăr după ce a fost vindecat (Ioan 12:10-11) deoarece mulți treceau de partea lui Isus. O situație.

3. Confirmarea vindecării îi permitea reintrarea în societate. Cei cu boli transmisibile sau probleme de sănătate ce provocau necurăție erau damnați la ostracizarea socială. Femeia cu scurgerea de 12 ani era aproape în aceeași situație ca și leproșii (despre această minune altă dată însă). Cu siguranță cel vindecat se gândea cu dor la familia lui, dar totodată se întreba și dacă va fi acceptat așa cum este. Cine știe dacă era ciung sau olog (despre lepră am scris o serie de 5-6 articole, unul cutremurător îl găsiți AICI).

4. Isus i-a cerut celui vindecat să împlinească tot ce a cerut legea lui Moise, prin asta arătând că respectă Legea și nu o contrazice.

 

Acest articol a fost publicat în Studiul Scripturii și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s