Despre bac, mită și nedreptăți ale sistemului (3)


Ultima probă pe care am dat-o acum 3 ani a fost la sport (trec peste proba 3 – engleză scris pentru mine – pentru că povestea este asemănătoarea cu prima probă). Lucrul șocant la această probă este procentul mare de mită care se dădea. Din 300 de persoane care au dat proba în liceul meu, se vorbea între noi că 200 au dat mită pentru a lua 10. Notele au fost dovada. Ca și la celelalte probe, n-am trișat. Mi-a fost frică de faptul că nu voi fi tratat corect, dar am reușit să iau 10 fără mită. Este adevărat că am avut parte de un tratament mai dur din partea profesorilor, erau mai atenți cum făceam flotările, cum săream la capră, dar dacă știi să le faci așa cum trebuie, de ce să nu-ți dea 10?

Am avut o colegă de clasă ce era bună sportivă și totuși a dat mită ca să se asigure că ia 10. Nici până astăzi nu înțeleg cum a luat 10 la engleză deși era o elevă de nota 7-8 la această materie. Poate faptul că a avut 10 la toate materiile de la bac explică totul. Și faptul că a dat mită până și la atestatul la care o singură persoană a luat 9.50 explică ahtierea ei și a părinților după note, sistemul de valori pur comunist.

Penibilul probei de la sport consta în faptul că erau persoane bâtă în materie de abilități fizice și totuși alegeau această probă pentru a nu mai învăța pentru o altă materie și pentru a scăpa cu un 10 pentru doar 3-400 de RON. Făceți un calcul a totalului pentru a vă da seama câți bani încasau profesorii de sport de pe urma acestei probe. Nu cred că întreaga comisie trecea de 10 persoane.

Revenind la subiect, n-am putut să nu râd de colegul meu de bancă și de alții ce dădeau probele. Când a făcut flotările,  întreaga sală râdea în hohote. Aveai impresia că mai degrabă făcea break-dancing, mișcarea râma pentru cei ce o cunosc, dar nicidecum flotări. La săritul caprei nu a contat că s-a împiedicat de capră și a căzut în genunchi, a primit nota 10 ca și mine și toți ceilalți care munciseră cu adevărat pentru nota primită.

M-am simțit nedreptăți de sistem deși luasem nota 10 la această probă și eram mulțumit de nota mea per general. Sora mea nu a fost la fel de fericită ca și mine în 2000, ea luând o notă mai mică la această probă.

Poate că acesta a fost și motivul pentru care proba sportivă a fost eliminată.

Acest articol a fost publicat în Educație și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

