Bacul la care s-a copiat până s-au înfundat wc-urile (2)


Astăzi, 31 august 2011, se susține proba obligatorie la matematică sau istorie. Eu am dat istorie întrucât eram la filologie. A fost proba de care mi-a fost cel mai frică, dar nu știu de ce pentru că mereu mi-a plăcut istoria. Am trecut de mai multe ori prin materie cu ceva săptămâni înainte și eram terifiat. Mă gândeam serios să copiez, să-mi fac fițuici la fel ca și ceilalți colegi. A fost cea mai grea bătălie pe care am dat-o. În cele din urma am decis să nu copiez și m-am ținut de cuvânt.

Miercuri, ziua probei, am intrat în clasă și am dat peste un domn profesor cu o față supărată. S-a prezentat de la început și și-a verbalizat severitatea: fără copiat. Oricum luasem această decizie așa că fermitatea lui decât mi-a confirmat alegerea. Pe deasupra, eram singurul din clasa aceia ce dădea la istorie așa că nici măcar nu mai aveam cum să mai fiu ispitit să copiez.

Au venit subiectele și m-am apucat să scriu. Erau destul de ușoare. Spre mirarea mea, ultimul punct care consta în prezentarea pe larg a unui anumit episod istoric, a fost același cu cel pe care l-am avut la capacitate în clasa a 8-a. Am văzut în asta bunătatea lui Dumnezeu. Informația învățată în generală mi-a prins foarte bine.

Majoritatea dintre cei din clasa în care aveam examenul au avut dureri de cap cu matematică. Profesorul nu-i lăsa să copieze și se vedea că erau foarte crispați în timp ce încercau să mai schimbe ceva informații intre ei. Mulți dintre ei au picat proba.

După aproape 3 ore am ieșit din examen și am început să împart păreri cu cei ce ieșeau. Una dintre colege a ieșit cu zâmbetul pe față și mi-a spus că a mers foarte bine, a copiat aproape tot și a scris 8 pagini. Eu scrisesem doar 5 pagini și n-am putut să nu fiu supărat de ce se întâmplă. Când au apărut rezultatele, mi-am verificat nota mea, dar și nota ei doar ca să îmi fac o părere. Eu luase 8 și ceva, iar eu am luat 9,40. God really has a sense of humor, doesn’t he?

A fost o seară și apoi o dimineață. Aceasta a fost ziua a doua.

Va urma…

Acest articol a fost publicat în Educație și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

