Bacul la care s-a copiat până s-au înfundat wc-urile (1)


Astăzi, 29 august 2011, se dă bacul, prima probă scrisă. În vară s-a umflat ministrul în pene că nu s-a copiat. Da, s-a copiat mai puțin, un pas spre bine. După cum spunea în Adevărul un muzician, „în judeţele în care nu au fost camere de supraveghere, elevii au învăţat mai bine!” În județul Olt promovabilitatea a fost destul de mult peste medie, 54%. Tatăl meu a vorbit cu un profesor de la fostul meu liceu și cu mândrie i-a spus procentajul. Întrebarea logică a urmat: „Ați avut camere de filmat?” „Nu…” a venit răspunsul. Asta numesc eu mândrie ilegală.

Nici nu pot să vă spun prin ce stări de scârbă am trecut când am dat bacul acum 3 ani. S-a copiat până s-au înfundat wc-urile. Am decis să nu copiez inițial. Am intrat în clasă liniștit și am așteptat subiectele.

Nu știu ce tot se uitau colegii pe telefoanele care erau ilegal ținute asupra lor, dar știu că au aflat varianta extrasă la un minut după anunțarea lor. Dintr-o dată le-a picat rău mâncarea de dimineață și două treimi dintre ei au avut nevoie IMEDIATĂ la toaletă. Nu știu dacă era de la telefon sau de la lubenița mâncată. S-au întors „mai ușurați.”

La această probă, româna (prima probă scrisă),  m-am ținut de cuvânt și n-am copiat. Am făcut-o pentru Domnul și conștiința mea. N-am putut să nu observ însă cum în clasă zbura informația cu viteza sunetului, iar profesoarele se făceau că plouă. Chiar ploua… cu foi mototolite.

După două ore am mers preț de câteva secunde la baie și am rămas șocat. TOATE cele 5 wc-uri erau înfundate cu foi. Ce băieți cuminți, dintr-o dată hotărâseră să nu mai copieze și au scăpat de foi când au mers la toaletă. Acesta-i scenariul pentru naivi.  Vedeți voi, marea majoritate dintre „co-b(v)ăcarii” mei aveau asupra lor mini fițuici a variantelor, rezolvate desigur, trase la xerox. Toate cele 100 de variante, aproape 200 de pagini dacă nu mă înșel. Toate micșorate cât să-ți încapă în buzunarele interioare a bluzelor, pantaloni, pe sub pantaloni, chiar și în sutien și chiloți (scuzați-mi vulgaritatea, dar asta este realitatea). Când au aflat variantele extrase, am mers la baie și s-au descotorosit de multele foi ce-i incomodau și-i incriminau și au păstrat doar fițuicile necesare. Alții au rupt răspunsurile cu variantele extrase din cărțile cu răspunsuri lăsate pe pereții despărțitori dintre wc-uri pentru că le-a fost prea lene să le xeroxeze și n-au vrut să-și irosească banii pe prostii.

Cân am intrat, holul era lună, toate ușile închise însă. Am deschis o ușă și aproape că am călcat în apa plină de hârtii. Wc-urile erau înfundate de kilogramele de fițuici, apa dădea pe dinafara toaletelor turcești. Execrabil. O perfectă imagine a sistemului nostru de învățământ.

Asta a fost ziua 1 din 3 probe scrise. Am ieșit bucuros că nu am copiat, de cât și ce am scris, scârbit însă de ce se întâmpla la bac.

Va urma…

Acest articol a fost publicat în Cultură, Literatură, Muzică;, Șocant, Politică și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Bacul la care s-a copiat până s-au înfundat wc-urile (1)

  1. Pingback: Despre bac, mită și nedreptăți ale sistemului (3) | Beni Cruceru

  2. Pingback: Scrisoare către prim-ministrul Emil Boc de ziua Unirii | Beni Cruceru

  3. Pingback: Consecințele fabricilor de diplome | Beni Cruceru

Lasă un răspuns

