Trupul lui Hristos siliconat și botoxat. Iată cum au ajuns surorile noastre să recurgă la operații estetice


Vă vine să credeți sau nu, unele din dragile noastre surori au zis să-i dea o mână de ajutor lui Dumnezeu și să-și mai „instaleze” un botox, un silicon (pardon, două) că așa se poartă la Hollywood, iar ele sunt, dacă nu v-ați dat seama muritori de rând (care sunteți, vorba vanghelizatorului), stelele los(t)-angelice plimbărețe și zâmbărețe (doar au buze noi, nu?) prin bisericile noastre. Sunt șocat, cum să nu fiu. Astfel de persoane sunt formatoare de caractere, păreri și au o influență mai mare decât și-ar dori mulți păstori să aibă asupra tinerilor. Să vă dau și-un nume? Nu vă dau nici un nume, dar vă dau vreo două video și vă las pe voi să le comparați. Muzica n-o discut, e un subiect cu totul diferit (păcat de pianist care are aranjamente faine).

Vă las pe voi să observați ce e diferit:

Iutubizați și o să găsiți destule dovezi.

Sunt atât de revoltat pentru că operațiile estetice, „lift-urile” (faciale, a nu se confunda de cei neinițiați în terminologie cu ascensoarele ), injecțiile cu botox sunt o problemă de etică destul de clară aș spune eu. Dorește Dumnezeu să faci acest lucru, este El de acord? Păi dacă Dumnezeu dorea, îți punea la dispoziție când te nășteai un set cu „upgrade-uri.” Ar fi fost 100% natural, nu plastic și mai știu eu ce materiale.

Trupul nostru, dragele mele surori (poate e nevoie să mă adresez și fraților, mai știți?), este templul Dumnezeului nevăzut. El ne-a creat trupul așa cum este și tot El ne-a dat suflare de viață fiecăruia. Când cortul întâlnirii a fost construit, tot după modelul lui Dumnezeu a fost construit și nu a decis Moise cum trebuia să arate sau să funcționeze. Vă rog să vă gândiți că Dumnezeu i-ar fi spus lui Moise cum trebuia să fie construit cortul întâlnirii. Moise l-ar fi ascultat pe Dumnezeu, ar fi notat totul, dar când ar fi coborât și ar fi dat ordinele pentru ridicarea acestuia ar fi spus:

Mă, nu prea îmi place gardul ăsta de înconjoară curtea cortului. Ia hai să-l scoatem noi din proiect. Ah, și încă o chestie. Heruvimii ăia nu prea au ei ce să caute acolo. Ia să îi facem un „lifting” de look chivotului și să scoatem îngerii ăia mari de acolo. Doamne, doar o să fie cărat de frații mei chivotul. Tu ai habar ce greu este? Cui crezi o să scoată ochii că ce grea slujbă au ei? Mie. Doar îi știi pe evreii ăștia cum una-două îți sar în cap. Las că știu eu mai bine.

Nu spun că nu trebuie „întreținut” trupul. Da trebuie să avem grijă de el și dacă e nevoie mai trebuie să dăm și jos din kilograme. Dar asta nu e „operație estetică.” Evreii n-au spus că nu mai e nevoie să curețe cortul întâlnirii, să ia mizeria și să o arunce. Lustruiau aurul de pe pereții templului și știau să dea cu mopul și cărpa sau orice ar fi folosit pentru a avea grijă ca templul să arate cât mai bine. Și totuși, Dumnezeu nu le-a cerut să-i facă „operații estetice”, să-l mărească sau să-l micșoreze (mă refer strict la templul lui Solomon).

Trupurile noastre arată așa cum dorește Dumnezeu să arate pentru că El ne-a creat și El ne-a modelat din pântecele mamei noastre. Nu doar că a știut fiecare zi pe care o vom trăi (Psalmul 139:16), dar El a decis unde va sta fiecare celulă, câte vor fi și cum vor arăta în imaginea de ansamblu. Dragi tineri și tinere, „trupul meu nu era ascut de Tine când am fost făcut într-un loc tainic”. (Psalmul 139:15)

Dumnezeu l-a făcut pe unul cu nasul mai cârn, altul cu picioarele mai crăcănate, alta cu buzele mai mici, altul cu urechile clăpăuge, alta (iertați-mi vulgaritatea, dar acesta e contextul) cu pieptul mai mare și alta cu el mai mic. Oricum am fi creați, Dumnezeu a intenționat să fim creați astfel și atât timp cât felul în care Dumnezeu ne-a creat nu influențează funcțiile vitale ale sănătății și cele utilitare sau motrice, ci totul este o problemă de estetică bazată pe sistemul de valori al culturii în care am fost născuți, NU ESTE NEVOIE DE VREO INTERVENȚIE CHIRURGICALĂ.

Recurgerea la operații estetice (pentru îmbunătățirea imaginii de sine) presupune să spui despre „opera” lui Dumnezeu că nu este bună. Ori Dumnezeu a spus că toate lucrurile erau foarte bune doar după ce a fost creat omul. În ochii lui Dumnezeu tot Pământul era bun, însă când omul a fost creat toate au devenit FOARTE bune.

Când cineva alege să își un upgrade, de fapt recurge la un downgrade. Se înjosește pe sine și spune: „Eu nu sunt frumoasă, nu sunt bună de nimic, dar bucata asta de silicon va face din mine cu adevărat o femeie frumoasă.” Oare?

Când alegi operația estetică spui: „Doamne te URĂSC pentru că sunt făptură atât de urâtă. Știi ceva Doamne, o să-ți dau o mână de ajutor.” Dar oare nu spune Scriptura „Te LAUD că sunt o făptură așa de minunată?” (139:14) Dumnezeu este precis în detalii și cunoaște fiecare consesință a fiecărei alegeri făcute de El.

Valoarea, dragii mei, nu v-o dă societatea și nici vreo altă persoană. Valoarea vă dă ființa voastră însăși. Când ne naștem, nu ne naștem cu apreciere de sine (self-esteem), ci cu valoare de sine (self-worth). Valoarea noastră stă în faptul că Însuși chipul lui Dumnezeu este impregnat pe ființa noastră. Deoarece noi îi purtăm chipul, avem valoare. De la mic la mare, de la gras la slab, de la cârn la drept. Chipul lui Dumnezeu este pe tine și dacă este și în tine, cu atât mai mult vei valorifica templul în care ai fost pus pentru o vreme.

Acest articol a fost publicat în Șocant, Gânduri și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Trupul lui Hristos siliconat și botoxat. Iată cum au ajuns surorile noastre să recurgă la operații estetice

  1. horvathliviu spune:

    Beni,

    Acest subiect e legat de etică, e tare gri după cât pricep eu.
    Păi tot aici intră în dezbatere şi fardurile, vopselele de păr, etc
    E vorba de măsură, limită,…însă cine dictează aceasta ? Ce autoritate aduci ?

    • Toate aceste întrebări mi s-au ridicat în timp ce scriam. Încă mai mestec pentru a-ți da un răspuns cât de cât bun.

    • Liviu,
      de ce nu încerci tu să dai un răspuns la întrebările tale? Oi fi eu moderator, dar nu tre să răspund la toate🙂 Ești băiat deștept și am încredere că-mi poți modifica munca așa că te rog să formulezi tu un răspuns. Cu ocazia aceasta văd și perspectiva ta asupra subiectului. (huh, uite cum scăpai de responsabilitate, era gata gata să mă prindă :))

  2. horvathliviu spune:

    Nu ştiu în ce carte a lui C..S. Lewis am citit că omul e într-o luptă permanentă cu natura. Dacă laşi o locuinţă părăsită, natura o va „înfuleca” , şi peste câţiva ani este o paragină, iar peste sute va dispărea fără ajutorul omului. Lewis dădea exemplul şi cu al nost corp uman. Cel mai vădit exemplu pentru această luptă dintre raţiune şi natură este tăierea unghiilor. Dacă ne-am lăsa la îndemâna naturii am deveni o paragină.

    Beni, trebuie să aduci în discuţie şi Căderea. Că omul nu mei este aşa cum l-a creat Dumnezeu în Eden. Şi din acest punct de vedere e „justificat” să ne fardăm, vopsim,etc.

    • Visovan Emanuel spune:

      Justificat?:)) esti comic mai baiatule:))

      Uite aici un verset justificat pentru ce ai zis tu:))
      2 Timotei 4:3
      Căci va veni vremea când oamenii nu vor putea să sufere învăţătura sănătoasă; ci îi vor gâdila urechile să audă lucruri plăcute şi îşi vor da învăţători după poftele lor.

  3. ianis spune:

    Nu prea vad legatura cu etica. S-ar putea ca maine poimaine sa aruncam sapunurile, pastele de dinti si pieptenele, ca doar nu le-am primit din paradis si ne duc in pacat.

    Poate ca doamna/domnisoara s-a aranjat pentru partenerul ei de viata. Nimic rau in asta, daca ambii sunt de acord.

    Hai mai bine sa recunoastem ca fiecare se intinde cat ii permite plapuma (buzunarul si constiinta)

  4. horvathliviu spune:

    Ianis zicea ca nu e nimic rau in asta, daca partenerul ei de viata este de acord.
    In ecuatia asta intra doar ei doi. Unde este Dumnezeu? Pai daca nu este Dumnezeu, cum ne definim RAUL de care vorbim? Atunci fiecare cu filozofia lui.
    Crestinii recunosc ca nu sunt stapanii propriului corp(soma), ci Dumnezeu este Creatorul, chiar si pentru un ateu. Cu atat mai mult un crestin rascumparat, locuit de Duhul Sfant! Cum ai spus si tu Beni, trupul nostru e aidoma templului vetero-testamentar. Este relevant Cuvantul lui Dumnezeu care ne vorbeste despre corp ca fiind templul Duhului Sfant:
    ” Nu ştiţi că voi sînteţi Templul lui Dumnezeu, şi că Duhul lui Dumnezeu locuieşte în voi?
    Dacă nimiceşte cineva Templul lui Dumnezeu, pe acela îl va nimici Dumnezeu; căci Templul lui Dumnezeu este sfînt: şi aşa sînteţi voi.
    Nimeni să nu se înşele: Dacă cineva dintre voi se crede înţelept în felul veacului acestuia, să se facă nebun, ca să ajungă înţelept.
    Căci înţelepciunea lumii acesteia este o nebunie înaintea lui Dumnezeu. De aceea este scris: ,,El prinde pe cei înţelepţi în viclenia lor.„
    Şi iarăş: ,,Domnul cunoaşte gîndurile celor înţelepţi. Ştie că sînt deşarte.„
    (1Corinteni 3:16-20 )

    Este o diferenta intre a-ti face o operatie estetica sau suferi o operatie datorita unei boli. Caderea a adus moartea in Creatie, asadar si in trupurile noastre. Cu asta avem „justificarea” in a ne lupta cu procesul de imbatanire.Insa una e sa te lupti cu procesul de imbatranire si alta e sa dai „frumusete” frumusetii tale.
    Sunt multe lucruri de care Scriptura nici nu aminteste, sa ne dea lamuriri si explicatii.
    Stim cu totii ca odata cu contemporaneitatea au aparut o gramada de provocari, schimbari, etc care ne influenteaza in bine sau in rau viata. Dumnezeu a lasat Legea Lui vie in constintele noastre sa judecam ce e bine si ce e rau. Si de raul care ni-l facem cu proprie stiinta trupului nostru suntem responsabili in fata lui Dumnezeu.

  5. tibipop spune:

    Din ceea ce imi aduc aminte, la admiterea in sectiile de teologie pastorala, atat la Oradea cat si la Bucuresti, nu erau primiti tinerii care aveau infirmitati. Daca mergem pe firul argumentului prezentat aici, tinerii acestia de ce nu erau apti pentru amvon? Pentru ca nu erau prezentabili? Nu cred ca este cazul sa aducem aici in discutie Levitic 21, pentru ca atunci am fi ipocriti. Daca e sa pazim Legea, atunci ar trebui sa o pazim pe toata.
    Sunt convins ca fiecare dintre noi ne facem upgrade-uri pana la un anumit nivel, in functie de bunul-simt, de buzunarul, de complexele si de frustrarile pe care le avem. Eu cred ca pe acest taram ar trebui sa se poarte discutia, si nu daca este biblic sau nu sa iti faci lifting. Nu cred ca Biblia spune ceva cu privire la lifting, asa cum nu spune nimic nici cu privire la fumat sau la alte lucruri.
    Dumnezeu ne-a dat Cuvantul Sau, dar ne-a dat si minte, bun-simt, si Duhul Sau ca sa putem discerne ce este bine si ce este rau si care sunt limitele.

    • horvathliviu spune:

      Cei care au „inrolat” pentru seminar au luat exemplul celor din Politie, cred, sau, au luat literal cartea despre predicare a lui Haddon Robinson.

      • Nu chiar după criteriile poliției pentru că eu am 3 operații la călcâiul drept și m-au primit. La școala de poliție nu mă primeau. Mai mult, m-au primit cu trichineloză cu tot🙂

    • Depinde în ce constă infirmitatea. Nu văd nici o problemă să studieze dacă poate, ordinarea și predicarea sunt alte chestii, iar studierea teologiei este cu totul altă problemă. Ideea este că se pleacă de la premisa că studentul va ajunge păstor cândva, undeva sau cel puțin va predica pe ici pe colo.

      • horvathliviu spune:

        Daca ne era contemporan Pavel, nu prea era acceptat din cauza infirmitatii de la ochi. Las’ ca l’au iubit bisericile si asa, incat ne spune chiar el, ca asa drag le era lor, ca acestia chiar ochii lor ar fi vrut sa i dea lui Pavel, daca se putea…

    • andreea1628 spune:

      E adevarat ca Dumnezeu nu spune sa nu fumezi ,dar ca si crestini trebuie sa avem grija de trupul nostru care este templul lui Dumnezeu.
      In ceea ce priveste deciziile pe care le ia fiecare persoana va fi responsabila pentru ele, nu suntem in masura sa judecam actiunile celorlalti,cel mai bine e sa aiba fiecare ca si ghid Biblia pentru ca fiecare persoana isi spune parerea .

    • ciprian spune:

      Daca noi am fost creati de Dumnezeu , ce inseamna daca eu imi fac un „tuning” inseamna ca Dumnezeu a gresit? ca eu am iesit un rebut din fabrica lui? sau eu n
      nu sunt la moda si asa mai ” tunez” ceva
      Daca esti nascut din nou si duhul sfant este in tine eu sunt 100% sigur ca nu o sa incepi sa iti faci un „tuning” pentru ca nu poti sa te gandesti ca Dumnezeu care a creat totul asa de perfect sa te fi gresit tocmai pe tine .

  6. emy spune:

    hai ma ca arata mai bine asa blonda, chiar si cu operatiile pe care si le-a facut…eu o sustin…si in plus melodia ”hold me in your arms e tare rau” … mai frumoasa decat ”o unde esti” ;)) … si melodia asta cu ”astept o noua zi” e marfa …

  7. emy spune:

    si hai sa fim seriosi ca daca ati avea un ditamai nasu’ si banutzi necesari, ati apela si voi la o rinoplastie😉 multumitii lui dzeu pt toate…😉

  8. Cristian spune:

    Domnule Beni Cruceru , da-mi voie sa-ti spun ca esti un om de nimic !
    Sunt ortodox , deci „lumesc” d.p.d.v al dogmei penticostale/baptiste.
    Stii cum se catalogheaza actiunea de a lovi pe cineva care este cazut la pamant ?
    Eu cred ca tu „stai in picioare” (asa dai impresia) , si-mi permit acelasi comportament ca al tau.
    Deci , eu un om de nimic , stau de vorba cu un om de nimic , care da impresia ca sta in picioare!
    Am citit pilda samarineanului milostiv , si n-am gasit nici un personaj cu care sa te asociez.
    Preotul si levitul, au trecut pe langa , tu vad ca „lovesti bine” .
    In ziua de azi , toti suntem in cadere !
    Inchei cu o „intamplare” hazlie !
    „…….La maternitate, in sala de asteptare trei barbati (un ortodox, un baptist si un penticostal) stau cu sufletul la gura. Iese moasa si il felicita pe ortodox: – Felicitari aveti gemeni! – Doamne, ce coincidenta, eu chiar lucrez la Minessota Twins… Dupa o ora iese aceeasi femeie si spune baptistului: – Incredibil, aveti tripleti!!! – Nu pot sa cred, ce coincidenta, eu lucrez la 3M Company. Penticostalul lesina. – Ce s-a intamplat, intreaba moasa? – El lucreaza la 7UP…”

    Mai e valabila „intamplarea” in ziua de azi ?!

    • Domnule Cristian,

      Le judec pe aceste femei conștient fiind de adevărul pe care îl cunosc, dar îl refuză. Isus n-a acționat mereu cu milă, uneori a fost nevoie să scoată și biciul. Nu intenționez să fac acest lucru pentru că nu sunt în poziția Domnului. Prin ceea ce am scris am căutat să atrag atenția cititorilor evanghelici, ascultătorii muzicii respective, că există o discrepanță între muzică și trăire. Dovezile continuă. Dacă aceste doamne se pocăiesc, sunt sigur că Domnul le va da iertarea în dar. Același lucru este valabil pentru orice se pocăiește și crede în Isus Hristos ca Mântuitor.

    • Aurel spune:

      Sunt penticostal, freventez o biserica baptista si sunt perfect de acord cu Cristian. Eu atata stiu, ca in Biblie scrie sa nu judeci. Atat, nu mai avem noi ce adauga, „daca si cu parca”. Daca iti pasa atat de mult de respectivele domnisoare sau doamne atunci du-te spune-le personal, sigur ai gasi o cale. Daca spui ca nu ai timp sau nu-ti irosesti timpul cu asa ceva atunci lasa-le in plata lor si vezi-ti si tu de treaba. E blogul tau, scrii ce vrei, dar nu mai poza in marele crestin pentru ca prefacatoria, e cam la fel cu un silicon sau un botox. Nu am pretentia sa postezi asta, e ceva personal pentru tine. Succes!

  9. FRATILOR STITI CARE E CEA MAI GREA LUPTA, E LUPTA CU EUL NOSTRU PROBLEMA CA NOI NU VREM SA CEDEM, NICIODATA UN BARBAT NU A INTELES PINA LA CAPAT O FEMEIE SI O FEMEIE UN BARBAT PENTRU CA AM FOST CREATI DIFERIT….

  10. FEMEILE POT SA FIE SI BINECUVINTARE SI BLESTEM DEPINDE DE ELE DE ALEGEREA LOR,FEMEILE AU SCHIMBAT ISTORIA NU INTRU IN AMANUNTE…FEMEILE AU FOST ACELE CARE PRIN DURERILE NASTERII TREBUIE SA NASCA COPII,IN PREZENT IN BISERICI AVEM MAI MULTE SURORI CU PARERE DE RAU,FEMEILE SE IMPLICA IN TOATE MISIUNILE CRESTINE,DACA NU AR FI FEMEI NICI VOI NU VA NASTEATI,NU VREAU SA SUPAR MASCULII DAR VOI AVETI O GINDIRE MAI INGUSTA LA VIATA,NOI VEDEM VIATA IN MAI MULTE CULORI,SI CA O FEMEIE SA-SI ATINGA UN OARECARE SCOP EA E GATA SA TREACA PRIN MULTE INCERCARI…
    LA MINE VIATA E CA UN CINTEC,EU MANINC CINTIND,ADORM CINTIND,NU POT SA TAC IN ADUNARE SI CINT,CIND MII GREU SA MA ROG CINT CU LACRIMI…SI IMI PLACE MULT CINTAREA, /NU JUDECA SA NU FII JUDECAT CACI JUDECATA ESTE A DOMNULUI TAU,NU JUDECA SA NU FII JUDECAT,CI MAI DEGRABA IUBESTE PE APROAPELE TAU/

  11. Ela spune:

    vai ,vai ,vai….intradevar fiecare cu problema lui si daca scriii ceva nu cred ca e gresit pt ca poate fi un ajutor pt celalalt dar ceea ce scrii sa fie spre zidirea celui ce citeste ,noi ce facem?pt ce scriem?

  12. Incercati sa faceti diferenta dintre estetic si etic…
    Daca vom defini corect si sinceri acesti doi termeni, cu siguranta vom scapa de ambiguitate si vom observa lesne in ce parte din cei doi termeni se incadreaza „upgrade”(silicoane, botox etc).
    Eu consider, articolul foarte bun si ca orice „upgrade” este din lume(lumea ca sistem de vietuire, nu de la Dumnezeu, ) si ioan spune despre aceasta „lumea(sistemul).”Nu iubiti lumea(ca sistem) nici lucrurile din lume.Daca iubeste cineva lumea, dragostea Tatalui nu este in el.Caci tot ce este in lume: pofta firii pamantesti, pofta ochiilor si laudarosia vietii nu este de la Tatal ci din lumea”
    Si lumea este a diavolului, Ioan a mai zis:”iata vine stapanitorul lumii acesteia” Deci noi putem trai fie pentru Imparatia Cerului, fie acceptand lumea ne facem „prieteni cu lumea” cum zicea Iacov ,ca „e vrasmasie cu Dumnezeu.”
    Pavel spunea: „Nu va potriviti chipului veacului acestuia…” Noi alegem ce chip il vrem al lumii(diavol) sau al Cerului (Iisus Hristos).De aceea deosebirea este atat de clara si transarea ca”upgrade-ul” este din lumea, caci doar vedetele acestea tin la imaginea lor, dar noi trebuie sa avem imaginea lui Hristos in noi si ea este diferita de lumea aceasta.Amin!
    Toate cele bune in Domnul, va doresc! Doamne ajuta!

  13. naomi spune:

    DACA ESTI CEVA CU MARIUS CRUCERU TE INTELEG .nu se poate mai mult. dar in speranta ca nu esti sa sti dragule ca si michael w. smith, derline din hillsong , david phelps, au operatii estetice si cele mai multe are michael! lucrez in Domeniu si cunosc imediat ! cat despre gabriela in afara faptului ca e vopsita blond ea are trasaturi 100 la suta naturale. teo fratele lor cred ca are la voce ceva operatii ca-i suna prea bine:-)) ce vrei omule sa nu mai ascultam muzica lor ? din cauza operatiilor ? daca erau doua babe cu batic nu le asculta nimeni , daca m.w. smith arata cum trebuie sa arate un mos de 60 ani nu mai cumpara nimeni cd cu fata lui, la fel si tipa din hillsong….ei fac asta pentru oameni. ca oamenii nu se uita la mesaj prima oara ci la imagine … daca ti-e foame de ce nu mananci mancare organica?de ce te opresti la mcDonald’s la CANCER de fapt! imagineaza-ti ca simina vinde mancare organica ajutandu-se de o poza din meniul mcDonald’s!

  14. Ostahie Cristian Gheorghe spune:

    Buna ziua, am recunoscut-o, daca nu ma insel pe Simina parca Palincas, iar tema discutiei „trupul-Templu al Spiritului Sfant” este una cat mai necesara in vremurile noastre si nu sunt in dezacord cu nimic precizat mai sus. Doresc doar sa imi exprim simpatia fata de aceasta persoana inzestrata de catre Bunul si Milostivul Dumnezeu cu o voce(dar si har) atat de frumoasa. Acum ca nu putem fi modele 100% este clar : Doar Isus a fost Om si Dumnezeu Adevarat, dar exista si reversul medaliei : cei care au pastrat neatins Templul Spiritului Sfant de aceste operatii, prin ce propovaduiesc ei Imparatia Lui Dumnezeu? Cu ce se deosebesc ei de cel care primeste talantul si zice : Doamne, te-am stiut ca esti om aspru, care seceri unde n-ai semanat si aduni de unde n-ai imprastiat si, temandu-ma, m-am dus de am ascuns talantul tau in pamant; iata, ai ce este al tau ….
    La sfarsitul zilei faptele ne vadesc credinta si credinciosia !
    Felicitari Simina !

Lasă un răspuns

