Perle legate de nume


Numele este extrem de important, la fel de important ca şi un titlu la un articol: 30-40% din succes poate fi dat de titlu. Mi-am adus aminte de perle „emise” cu privire la nume.

Furorile sunt făcute de numele bisericilor. De exemplu, un tinerel la vreo 20 şi ceva de ani l-a întrebat pe un prieten: „Care este biserica unde mergeţi voi, cea numită Behtel?” El se gândea la firma americană (iniţial evreiască, cel a cărui nume îl poartă fiind primul ce a ţăpit bine de tot ţara noastră pe vremea lui Carol I. Despre asta altădată), dar numele real al bisericii penticostale era Betel. Un extra h, dar mare diferenţă!

Un alt caz a fost un domn ce a „poposit” la biserica baptistă din Slatina şi a întrebat la sfârşitul serviciului divin: „Aţi putea să-mi oferiţi şi mie un loc de cazare la han în seara aceasta?” Mirat, păstorul i-a răspuns că nu obişnuim să cazăm pe orice, oricând. Şi mai mirat, domnul respectiv a răspuns: „Păi aici nu este han?” Legătura? La intrare scria „Biserica Creştină Baptistă Harul”. Dânsul a citit „Biserica Creştină Baptistă Hanul”. O singură literă schimbată face diferenţa!

Ar mai fi folclorul neadevărat cu Biserica Berea. Nu ştiu dacă e adevărat, dar gândiţi-vă câtă relevanţă ar avea pentru toţi alcoolicii?

O boacănă pe care am „realizat-o” eu la prima lucrare, a fost să îmi scriu numele „Beni-Amin”. Este adevărat că am fost dornic să spun „amin” lucrării, dar nici chiar aşa. Traducerea din ebraică a numelui Beni-Amin ar fi: „fiul meu, aşa să fie”. N-a fost să fie, tată, că am luat 9, parcă, la prima lucrare🙂

Voi cunoaşteţi astfel de năzbâtii lingvistice?

Acest articol a fost publicat în Funny și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Perle legate de nume

  1. ianis spune:

    Pentru ca din cele 7 nume de biserici ale Apocalipsei, 6 erau rezervate, o biserica si-a atribuit numele: Laodiceea.
    Ce conteaza ca in Apocalipsa acel nume e asociat cu mustrari si critici si e cam incarcat de rusine… E biblic? Este.

  2. Silviu Cârlescu spune:

    da pe o colegă de liceu care o chema Lenuţa şi-a scris „Lemâţa”…

  3. Silviu Cârlescu spune:

    când am fost recrutat în armată trebuia să scriem pe formularul de recrutare şi confesiunea din care facem parte.
    O cunoştinţă de-a mea a scris „ortohoţ” în loc de „ortodox”. Drept e că obişnuia să mai fure dar mi-a mărturisit că a scris din greşeală. cum e vorba aceea „gura păcătosului adevăr grăieşte” uneori.

Lasă un răspuns

