Vă doresc multă zoe fără zoaie


Am intrat în 2011 şi jocul se repetă. Cred că mi s-a ura(â)t de cel puţin o sută de ori „la mulţi ani”! O urâre firească, dar ce să faci, trebuie s-o spui de complezenţă. 

Dacă ar fi să pot schimba salutul, în loc de ani aş pune viaţă. Asta vă urez şi vouă şi mie: vă doresc multă viaţă. Ceea ce îmi place la limba greacă este că există doi termeni ce indică existenţa activă a trupului şi cea a sufletului.

Cel dintâi este βιός şi se referă la viaţa biologică, adică la trup.

Cel de-al doilea este ζωη şi se referă la existenţa metafizică, adică la suflet. Aici intervine scopul pentru care trăim. Putem să trăim pentru bios sau putem să trăim pentru zoe. Putem trăi pentru trup sau pentru suflet. Când ne urăm „la mulţi ani” ne urăm de fapt „la mult bios”. Ne adresăm trupului şi îi dorim lui existenţă lungă. Dar sufletul, lui ce urare îi adresăm? Niciuna din câte ştiu eu.

Isus se numeşte pe sine „ζωη”, viaţa.

La început de an, vă urez „la multă ζωη”. În fond, nu contează câţi ani avem în viaţă, ci câtă viaţă avem în ani. Hristos este viaţa şi dacă îl avem din plin şi belşug pe El, avem totul. El este totul şi El este mai important decât trupul, decât βιός.

Multă zoe fără zoaie să aveţi în noul an!

Acest articol a fost publicat în Gânduri și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Vă doresc multă zoe fără zoaie

  1. Un pacatos spune:

    Cat il avem pe Basescu vom avea si zoaie.

  2. lungu marcel spune:

    pentru un păcatos… fie vorba între noi, dar Băsescu al vostru fiindcă nu este al meu nu sunt din România…:) Băsescu ne urează la toți numai să TRAIȚI BINE… OARE LA CE FEL DE TRAI SE REFERĂ EL..? zoe sau bios…..?

  3. emm spune:

    Ma saturasem si eu de vesnicul „La multi ani!” spus poate din inima, de pe buze, sau poate cu anumite completari precum”in spatele cimitirului” (nerostite bineinteles) pe care oamenii si-l ofera la cumpana anilor. Si am dat din intmplare peste postul tau. Si mi-a placut. „În fond, nu contează câţi ani avem în viaţă, ci câtă viaţă avem în ani.” Am zambit cand am citit asta, si mi-am dat seama de cat adevar se ascunde in spatele acestor cuvinte. Anii sunt doar balanta trupului, dar oare ce unitate de masura are sufletul?

    • Bine ai venit emm pe acest blog!
      Sunt întru totul de acord cu ceea ce ai spus. Sufletul va fi măsurat de judecătorul Universului, Dumnezeu. De aceea ne-a dat Biblia, să ne arate măsura: desăvârşirea. Cine o poate atinge oare?

      • emm spune:

        Bine te-am gasit. Desavarsirea, cred eu, nu este ceva fizic, sa poata fi atinsa in mod fizic. Sufletul poate atinge desavarsirea prin dorinta de desavarsire, si de asemenea prin natura sa dumnezeiasca. Fiind „suflarea de viata” de la Dumnezeu, sufletul este desavarsit, trupul insa este cel care trebuie prelucrat spre desavarsirea. Umila mea parere.

        • Dorinţa nu este de-ajuns. Doreşte-ţi să nu mai păcătuieşti, poţi? Nu!
          Sufletul nu mai este desăvârşit. A fost, dar nu mai este. Fiţi atent să nu ajungeţi să spuneţi ca şi gnosticii că trupul e rău şi sufletul rău. Amândouă au fost create bune, dar amândouă au fost pervertite.

  4. Pingback: Mulțumesc, mamă, că n-ai avortat-o pe soția mea! De 8 martie, tuturor mamelor și femeilor | Beni Cruceru

Lasă un răspuns

