Argumente biblice din care ştim că Biserica va trece prin necaz sau de ce cred că Dumnezeu este posttribulaţionist?


Motto: Venirea Domnului ( sau escatologia) este ca moartea. Nu ştii când vine, nu ştii cum vine, dar ştii că vine.

Cu toţii credem că Fiul lui Dumnezeu se va întoarce pe norii cerului şi va veni să-i ia în slavă pe sfinţii săi. Întrebarea este când?

Gândiţi-vă că semnele venirii Domnului se înmulţesc din ce în ce mai mult şi necazul cel mare stă la uşă să vină. Unii vor fi fără griji şi vor spune: „Oricum Domnul ne va răpi aşa că nu trebuie să ne facem nicio grijă”. Oare cât de mare va fi şocul de care vor avea parte pretribulaţioniştii dacă răpirea Bisericii nu va avea loc înainte de necaz. Bulversaţi, vor intra în necaz şi întreaga lor credinţa va fi zdruncinată. Acesta este şi motivul pentru care aduc înainte voastră aceste argumente pe care el le consider biblice. Aştept contraargumente 🙂

Posibilitatea scenariului de mai sus este şi motivul pentru zic eu că este mai bine să fii postribulaţionist: nu eşti şocat negativ dacă Domnul vine cu 7 ani mai devreme. Din contră, vei fi plăcut surprins :). De cealaltă parte, pretribulaţioniştii vor avea parte de un şoc colosal dacă Domnul vine la sfârşitul necazului…

Dar haideţi să revenim la Scriptură. Iată un număr de versete ce ne arată că Dumnezeu este posttribulaţionist:

Daniel 7:25

Dacă aveţi timp, vă rog urmaţi-mă pe paginile Scripturii. Versetul de mai sus poate fi corelat cu siguranţă cu Apocalipsa 13:6-7. Ambele texte vorbesc despre darea sfinţilor în mâinile conducătorului fiarei, adică a unui anume imperiu (unii comentatori vorbesc despre reînvierea imperiului Roman într-o formă diferită, Scripturile indicând spre aceasta), timp de  o vreme, două vremi şi o jumătate de vreme sau 42 de luni, adică 3 ani şi jumătate. Cu alte cuvinte, jumătate din săptămâna necazului cel mare. Mai exact, ultima jumătate a acestea.

Întrebarea este cine sunt aceşti sfinţi? Sunt ei din cei 144.000 sau oameni care   s-au întors spre Domnul în perioada necazului cel mare?

Un lucru este clar, imediat după această perioadă de persecutare a sfinţilor (Daniel 7:25) şi biruire a lor (Apocalipsa 13:7), va veni judecata (Daniel 7:26).

Mai mult, din 2 Tesaloniceni 2:3 ştim că Hristos nu va veni înainte de arătarea fiului pierzării sau omul păcatului.

Căci nu va veni (Hristos) înainte ca să fi venit…potrivnicul, care se înalţă mai pe sus de tot ce se numeşte „Dumnezeu”… Aşa că se va aşeza în Templul lui Dumnezeu, dându-se drept Dumnezeu. (2 Tesaloniceni 2:3-4)

Deci antihristul trebuie să se descopere, să îşi instaureze domnia şi să se dea drept Dumnezeu, iar mai apoi va veni Hristos şi „îl va nimici cu suflarea gurii Sale, şi-l va prăpădi cu arătarea venirii Sale.” (2 Tesaloniceni 2:8) Unde vedeţi voi că se vorbeşte de două veniri aici? Dacă am crede că Hristos vine înainte de necaz, atunci Pavel ar trebui să vorbească de două veniri.

Mai există unii teologi  care spun că Pavel vorbeşte despre venirea Domnului ca o nădejde ce va aduce alinare. Ei spun că nu ar fi fost deloc alinare dacă ar fi trebuit să treacă prin necaz, aşadar Hristos trebuie să vină înainte de necazul cel mare. Un pastor american mi-a spus că el nu crede că Dumnezeu ar îngădui ca aleşii lui să treacă printr-o astfel de suferinţă groaznică. Ar fi prea crud din partea Lui. Dar oare nu tot Dumnezeu era în control când leii îi devorau pe copiii Lui, oare nu îi iubea la fel de mult ca pe noi pe creştinii ce ardeau pe rug? Oare nu El a îngăduit crucificarea lui Petru?

Gândiţi-vă la suferinţa Bisericii primare. Da, necazul cel mare ar fi însemnat şi mai multă suferinţă, dar unii se simţeau ca fiind deja în necazul cel mare. De ce unii credeau că ziua Domnului ar fi venit deja (2 Tes. 2:2)? Printre altele, şi din pricina încercărilor ce au venit peste biserica din Tesalonic şi nu numai.

Să continuăm totuşi spre versetele cele mai clare. În Apocalipsa 10:7 ni se spune „că în zilele în care îngerul al şaptelea va suna din trâmbiţa lui, se va sfârşi taina lui Dumnezeu, după vestea bună vestită de El robilor Săi prorocilor.

Împlinirea acestui verset o întâlnim în Apocalipsa 11:15: „Îngerul al şaptelea a sunat din trâmbiţă. Şi în cer s-au auzit glasuri puternice, care ziceau: „Împărăţia lumii a trecut în mâinile Domnului nostru şi ale Hristosului Său. Şi el va împărăţi în vecii vecilor.”

Întrebarea este ce este acest μυστεριον din 10:7. Mai bine zis cine este? În conformitate cu Efeseni 3:9 și Coloseni 1:26-28, taina este Hristos. Misterul lui Dumnezeu se va încheia la trâmbițarea celui de-al 7-lea înger. Atunci Hristos va veni pe norii cerului și nu va mai fi nicio taină pentru că toți oamenii îl vor vedea așa cum este (1 Ioan 3:2). Pavel ne confirmă acest punct de vedere în 1 Corinteni 15:51-52:

Iată, vă spun o taină: nu vom adormi toți, dar toți vom fi schimbați într-o clipă, într-o clipeală de ochi, la cea din urmă (a 7-a)trâmbiță. Trâmbița va suna, morții vor învia nesupuși putrezirii și noi vom fi schimbați.

Trâmbițarea celui de-al 7-lea înger are loc înainte de instaurarea domniei lui Hristos (Apocalipsa 11:15). Pavel ne spune că abia atunci aceia care mai sunt încă în viață (noi vom fi schimbați- v.52) vor primi trupuri de slavă.

Da dragii mei, dacă sfârşitul va începe în timpul vieţilor noastre, vom trece prin necaz pentru a ne bucura de răsplata noastră la sfârşitul necazului când Domnul nostru va veni pe nori să ne ia şi să izbăvească de pe acest Pământ. Atunci, toată lumea îl va recunoaşte ca Domn pentru că ochii lor îl vor vedea pe Cel în care n-au crezut.

Maranata!

Publicitate
Acest articol a fost publicat în studiu pe text, Studiul Scripturii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

17 răspunsuri la Argumente biblice din care ştim că Biserica va trece prin necaz sau de ce cred că Dumnezeu este posttribulaţionist?

  1. Un pacatos zice:

    Un articol corect, rapirea nu este decat faptul ca nu toti crestini vor fi morti fizic la venirea Domnului. Deci, cei vii in trup vor fi rapiti, ca ei n-au de unde sa invieze cu trup duhovnicesc. E simplu.
    Articolul asta mi-a placut.
    Apropo, am vazut ca aveti serioase studii de filosofie. Apreciez.

  2. all zice:

    Domnule Beniamin Cruceru, a spune ca pretribulationismul nu este fondat biblic este o greșeală. Ca doar nu se bazează pe Coran! Atât pre, mid , postribulationismult sau amilenismul toate vin cu suport biblic , folosesc Scriptura ca sa sustina punctul de vedere. Asa ca este eronat sa spui ca doar punctul tău de vedere este Biblic , mai ales pe escatologie. Acestea sunt poziții escatologice argumentate Biblic iar unii sunt pre, mid, post sau amilenisti. Personal după ce am văzut toate pozițiile cred ca poziția premilenista este cea care are cele mai solide argumente biblice. Argumentul tău forte este unul de logica, mai bine sa cred ca răpirea va fi după necazul cel mare , ca dacă ma înșel nu este nici o paguba , dar dacă cred ca este înainte de necazul cel mare și biserica trece prin el am incurcat-o!

  3. Pomisor zice:

    Destul de corect. Personal insa consider pozitia midtribulationista mai corecta. Ca argumente aduc asemanarea foarte mare dintre ce spune Domnul Isus in evanghelii cu prezentarea desfasurata in Apocalipsa. Acum trebuie tinut cont de faptul ca nimeni nu stie cand incepe aceasta perioada numita necazul cel mare… Eu spun mid dar de fapt nu este chiar jumatate pentru ca nimeni nu va sti de fapt cand incepe si mai ales cum se numara timpul in aceasta perioada. Asa simplist putem spune ca intreaga perioada a necazului celui mare va dura doar 7 ani dar aceasta este doar ipoteza noastra si nu este scris clar in biblie acest lucru. In biblie daca suntem atenti timpul de 7 ani este masurat in legatura cu… cu evreii si templul de la Ierusalim (Daniel 9:27, desi cel ce face acel legamant NU este Anticristul cum ar crede unii ci un alt personaj, Anticristul fiind cel care vine dupa, in partea a doua a versetului), care inca nu este construit… dar totusi istoria pe care o traim numai de trai fericit nu este… Cert este ca atat in evanghelii cat si in Apocalipsa apare ca semn distinctiv evenimentele de la pecetea a sasea (mai exact semnele in soare si in luna). Dar pana la aceasta pecete sunt deja terminate pecetiile 4 si 5 …

    Comparand si imbinand descrierile din Apocalipsa, evanghelii si profetii rezulta ca in prima parte a necazului (pe care s-ar putea sa o traim deja… dar nu este inca foarte clara) are loc o intensificare gradata a evenimentelor negative naturale, economice si politice, culminand cu evenimentele de la pecetea a sasea (care se repeta si in Apocalipsa 11:7-13, dar vazute din alt plan, de fapt la pecetea a sasea este singurul loc unde oamenii il lauda pe Dumnezeu din toate pedepsele… si tot din alt plan este vazuta urmarea in Apocalipsa 14:1-5, cei 144.000 de pecetluiti care reprezinta si femeia din 12:1-6, si in nici un caz ei nu vor fi misionari ci vor locui intr-un pustiu din apropire… interesant este ca Domnul Isus locuieste in acea perioada si cu ei dar si in cer, de fapt atacul lui Anticrist si a armatelor lui impotriva lor va determina „invazia din cer” din Apocalipsa 19:11-21 dupa cum este scris in Apocalipsa 16:14-16). Iar in a doua parte a necazului (care insa este stabilita in timp masurand din momentul pecetii a sasea, din momentul intinarii Templului, Daniel 12:11-12) va avea 1335 de zile din care 1290 de zile in care va domnii Anticristul. Cert este ca de abia dupa aceasta perioada putem spune ca necazul cel mare a trecut… si odata cu el si tot ce tinea de actualul sistem.

    • Evident Dumnezeu ne-a oferit ceva lumină despre ce se va întâmpla în perioada sfârșitului Pământului, dar nu dorește să descoperim prea multe. Dumnezeu a lucrat mereu subtil. Niciodată n-a intervenit în istorie în așa fel încât să-i oblige pe oameni să creadă. Da, când a venit Hristos pe Pământ a lucrat în multe moduri miraculoase, dar problema atunci nu era dacă oameni cred sau nu în Dumnezeu, ci dacă El este Mesia sau nu. Astăzi problema credinței este dacă Dumnezeu există sau nu și abia mai apoi își pun întrebări cu privire la Dumnezeul Bibliei.
      Nu îi stă lui Dumnezeu în fire să lucreze în istoria omenirii într-un mod extravagant, cum ar fi răpirea a zeci de milioane de oameni sau doar câteva milioane. În plus, revelația apocaliptică este departe de a face pe deplin cunoscut planul lui Dumnezeu de la sf lumii. Sunt foarte multe detalii pe care nu le cunoaștem, însă îl cunoaștem pe cel mai important: El va veni. Aceasta ar trebui să ne unească pe toți, indiferent de escatologie pe care o credem.

      Încă un lucru de reținut este că Apocalipsa nu este cronologică și nu curge ca o poveste normală, ci este mai degrabă o povestire în ramă.

      • Pomisor zice:

        Ce spuneti este corect. Sunt multe detalii care lipsesc… 😦 si Apocalipsa are o structura temporala comparabila cu un film modern 🙂 . Desi eu consider mai apropiata de realitate varianta mid dupa cum am explicat-o pe blogul domnului Marius. Ca argumente ca posttribulationismul se indeparteaza putin de realitate aduc:
        – necesitatea unui timp de pregatire intre rapirea si revenirea celor rapiti;
        – imaginea din Apocalipsa 12:1-6: de la rapirea la cer a copilului (biserica) mai trec 1260 de zile timp in care femeia (cei 144 de mii de evrei) sta in pustiu.

        • Iau în considerare răpirea cu puțin înainte de terminarea necazului. Nu pot spune middle pentru că nu cred că o să fie exact la mijloc. Încă am o escatologie în construcție pentru că nu am decât 21 de ani, dar cu timpul Domnul mă va mai lumina. Oricum, momentan lucrez la pneumatologia mea dat fiind contextul actual.

  4. horvathliviu zice:

    Beni îmi place articolul. În mare sunt de acord cu ce spui acolo. Ce am citit despre escatologie până acum a fost cărţile lui Anthoni Hoekema şi George Ladd. Nu sunt de partea nimănui în ce priveşte Necazul cel mare.

    • Tu ești de acord cu mine, tatăl meu nu este 🙂 Când eram mic, mă uitam la filmul „Răpirea” (nu left behind, erau 4 casete, film mai vechi) și credeam în răpire înainte de necaz. De-atunci am mai crescut și am învățat să citesc Biblia pentru mine. I-am spus tatălui meu că îi las un guest post să prezinte punctul de vedere pretribulaționist dar nu a făcut niciun pas până acum. Încă aștept 🙂

  5. liz zice:

    In Matei 24:38 spune ca venirea lui Isus va fi ca un fulger si va fi aidoma zilelor lui Noe cand oamenii mancau si beau, se insurau, se maritau..acest scenariu nu pare a fi unul de persecutie si necaz..printre cei rapiti se numara si oameni care dorm linistiti, sau merg la camp, sau macina.. activitati care cu siguranta nu le practica oamenii can trec printr-un necaz…eu sunt pentru teoria mid(post) tribulationista..mai ales ca am studiat Daniel si acolo intr-adevar scrie ca sfintii vor fi biruiti…dar nu-mi pot explica rapirea asta pasnica prezentata la sfarsitul evagheliilor (Mat 24:38, Luc 17:24-34) care declanseaza un mare eveniment(necaz) in urma ei cum reiese din avertismentul scris in versetul 31 (Luc 17) :”In ziua aceea, cine va fi pe acoperisul casei si isi va avea vasele in casa sa nu se coboare sa le ia; si cine va fi pe camp, de asemenea, sa nu se mai intoarca.” si nu cred ca se mai refera la cei rapiti ci la cei ce raman in urma…
    Acest subiect este intr-adevar o mare taina si ridica f multe intrebari…Domnul sa ne tina treji si vegheatori…..ah ce mult mi-as dori sa prind ziua aceea..sa-L vad pe nori, sa traiesc transformarea trupului acesta intr-unul de slava nesupus putrezirii, sa nu vad moartea….

  6. Anca Gherman zice:

    E important, cand nu suntem siguri pe un lucru, sa ne punem toata increderea ca Domnul ne va intari in orice situatie, oricat de grea sau ispititoare ar fi. Cautam mereu sa invatam si sa intelegem Scriptura, dar uneori nu intelegem tot, cel putin nu inca. Dar Dumnezeu ne poate da si lumina sa intelegem, si putere in orice dificultati. Ma gandesc numai la familia Wurmbrand, Dumnezeu a fost, este si va fi mereu credincios fata de toti copiii Sai.

  7. Beni,
    Nelinistea crestinilor primului veac era NU daca va fi Rapire sau daca Biserica va trece prin Necazul cel Mare (Apocalipsa 6-19), ci era legata de soarta celor dragi adormiti in Domnul, in momentul Rapirii. Ce se va intampla cu ei? Apostolul Pavel le clarifica lucrurile. (1 Tes. 4: 13-18).

    Consider ca Rapirea Bisericii va avea loc inainte de Necazul cel Mare si nu este identica cu Cea de-a Doua Venire.

    Iata cateva diferente contextuale intre Rapirea Bisericii si Venirea a Doua a Domnului Isus cu putere si slava, asa cum reies din textele Sfintei Scripturi.

    ■La Rapire Domnul Isus vine in vazduh si se intoarce in Cer (1Tesaloniceni 4:17). La a 2 a Venire vine pe Pamant sa domneasca. (Matei 24:31-32)
    ■La Rapire Domnul Isus Cristos ii aduna pe ai Sai (1Tesaloniceni4:16-17). La A2a Venire, ingerii ii aduna pe cei alesi. (Matei 24:31)
    ■La Rapire Domnul Isus Cristos vine pentru rasplata (1Tes. 4:17). La A2a Venire vine sa judece. (Matei 25:31-45)
    ■La Rapire Invierea este proeminenta (1Tes.4:15-16). La A2a Venire invirea nu e mentionata.
    ■La Rapire credinciosii sunt indepartati de pamant (1Tes. 4:15-17). La A2a Venire necredinciosii vor fi indepartati de pe pamant. (Matei 24:37-41)
    ■La Rapire nu e nici o mentiune la intaurarea lui Cristos pe pamant. La A2a Venire Cristos vine sa isi instaureze Imparatia. (Matei 25:31-34)
    ■La Rapire credinciosii vor primi trupuri glorificate (1Corinteni 15:51-57). La A2a Venire nimeni nu va primi trupuri glorificate. (Matei 13:36-43)
    ■Rapirea nu e mentionata in Matei 24 sau Apocalipsa 19, fiindca aceste texte descriu A 2 a Venire.

    „Fiinca Dumnezeu nu ne-a randuit la manie, ci sa capatam mantuirea prin Domnul nostru Isus Cristos, care a murit pentru noi, pentruca , fie ca veghem, fie ca dormim, sa traim impreuna cu El. ” 1Tesaloniceni 5:9,10

    Fii binecuvantat.
    cu respect , Marius Petric

    • Frate Petric,
      Chiar acum lucrez la un eseu despre pre/posttribulaționism. Prefer să vă dau atunci răspunsurile când voi pune în scris o perspectivă biblică și cu surse citate. O voi publica peste aproximativ 2 săptămâni. Iau în considerare argumentele aduse, le cunosc pe marea majoritate. Cred că o viitoare discuție în această privință ne poate fi de folos.

      Beni

  8. unsufletviu zice:

    Beni draga, in speranta ca vom putea comunica cumva…. mult mai intens decat un post pe blog, vreau sa-ti spun ca mor de ciuda fiindca oricat de mult caut pe netul asta, in romana si engleza, NIMENI nu scoate o vorbulita despre un aspect EXTREM DE SIMPLU in privinta rapirii bisericii si implicit existenta crestinilor pe toata durata necazului astfel:
    – toate, dar absolut toate nenorocirile care se vor abate pe pamant in perioada finala, Dumnezeu ne explica fenomenele respective folosind o tehnica extrem de simpla, logica si corecta astfel incat sa intelegem (atunci cand trebuie) despre ce-i vorba in „film”, respectiv, ne spune CAUZA iar apoi ne explica EFECTELEeeeeee.
    Astfel, consider ca cea mai simpla abordare ar fi urmatoarea intrebare extrem de relevanta
    :
    „De ce Dumnezeu nu ne spune absolut nimic in toata Biblia despreeeeeeeee….. EFECTELE…. rapirii (oricand inaintea sfarsitului!!!) asupra celor ramasi ???”

    Efectele rapirii, oricand inainte de Necazul cel Mare sau in timpul lui, ar fi EXTREME asupra oamenilor ramasi si totusi……………… in Biblie NU AVEM NIMIC!!!
    Raspunsul meu la intrebare este ca rapirea va avea loc aproximativ in timpul ultimului lucru pe care-l va face Anticristul in Megiddo.
    P.S.
    Mi-ar face o mare placere sa-mi trimiti comentarii critice la schema sfarsitului asa cum il inteleg eu, schema pe care as vrea sa ti-o trimit cumva,………… si nu numai.
    Oricum, chiar daca nu putem colabora eu iti doresc un singur lucru: SANATATE, atat, nimic mai mult!

  9. Marcel zice:

    Eu sant de acord cu fratele Marius Petric,rapirea nu are nici o legatura cu venirea a doua a Domnului Isus.Marele necaz este pregatit pentru poporul evreu,iar sfintii din cartea Daniel sant tot poporul evreu(poporul Celui Prea Inalt),iar mania lui Dumnezeu este pregatita pentru cei necredinciosi (sangele Domnului Isus care a curs la calvar ne scapa de aceasta manie),Daca studiezi Zaharia vei vedea ca este o zi in care Domnul va incepe acest necaz in mijlocul poporului Sau iar mania Lui o va revarsa peste celelalte popoare iar a doua Lui venire va fi impreuna cu toti sfintii Lui.

    Domnul Isus sa te binecuvanteze

  10. cristi zice:

    daca vine atunci dupa necaz sa pacatuim si ne pocaim pe la jumatatea necazului

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s