Despre studiul Septuagintei. Interviu cu Radu Gheorghiță


Momentan studiez importanţa Septuagintei şi rolul ei în Noul Testament. Multă vreme am crezut că e o simplă traducere a Vechiului Testament căreia nu merită să-i acorzi prea multă atenţie. După ce am studiat puţin subiectul am fost ispitit să ajung la concluzia pripită la care şi dr. Radu Gheorghiţă a ajuns înainte de a începe lucrarea doctorală:

Cu naivitatea teologului tânăr mi-am zis că am la îndemână o ocazie bună pentru a dovedi, odată pentru totdeauna, cât de greşiţi sunt teologii ortodocşi când se opresc la textul grecesc al VT şi cât de justificaţi sunt cei protestanţi care merg la adevărata sursă textuală, textul ebraic.

Iată AICI un interviu realizat de Otniel Vereş cu dr. Radu Gheorghiţă. Pentru cei interesaţi de domeniu, cartea dânsului-„The Role of the Septuagint in Hebrews”- este un studiu ce merită citit. Poate fi găsit pe googlebooks.

Acest articol a fost publicat în Studiul Scripturii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

