Rugăciune pentru un prieten


Un proverb latin spune “Verae amicitiae sempiternae sunt” adică “adevăratele prietenii sunt eterne”. Cu toţii avem cel puţin un prieten care ne cunoaşte foarte bine şi căruia putem să-i spunem cele mai intime lucruri ale sufletului. Cu ei împărtăşim luptele noastre spirituale, biruinţele, înfrângerile, ispitele, dar şi biruinţele.Intimitatea aceasta nu poate exista decât dacă avem aceiaşi perspectivă asupra vieţii, adică îl avem pe Hristos. Nu cred că un creştin ar putea avea ca cel mai bun prieten un necreştin. Este pur şi simplu o contradicţie.

Totuşi, avem şi prieteni sau rude care ne sunt dragi, dar care nu-l cunosc pe Hristos. Ştim să râdem împreună, să glumim, să discutăm politică şi toate celelalte, dar cât li-l prezentăm pe Hristos? Cât ne rugăm pentru ei?

Cel puţin îi avem, am putea spune. Unii creştini nu au prieteni nepocăiţi pentru că nu vor să se întineze. Oare asta vrea Dumnezeu? El spune “nu te rog să-i iei din lume, ci să-i păzeşti de cel rău” (Ioan 17:15). Asta înseamnă că un creştin trebuie să aibă prieteni din lume pentru a putea vesti Evanghelia lui Dumnezeu. Atât timp cât mergi pe ocean şi el nu-ţi intră în barcă eşti în siguranţă. Cât timp mergi prin lumea şi ea nu este în tine, eşti în voia lui Dumnezeu.

Când am înţeles acest lucru, a trebuit să-mi caut prieteni din lume. Nu mi-a fost uşor pentru că eram dintr-o familie pocăită şi nu am fost îndemnat să fac acest lucru, dar Domnul mi-a dat privilegiul să-mi fac 4-5 prieteni apropiaţi din lume pe care să-i evanghelizez. Pe doi dintre ei i-am câştigat cu ajutorul muzicii.

Când scriu aceste lucruri mă gândesc la Mihai, la Marian şi Elena, la Thomas. Cu cel din urmă am stat într-o seară amândoi pe marginea patului şi l-am învăţat cum să se roage. I-am spus să-i ceară lui Dumnezeu să i se descopere dacă El există pentru că se îndoia de asta. După un an, îl caută dar nu l-a găsit pentru că nu a căuta să se apripie de El şi nu i-a păsat. Mă doare aşa mult să văd că resping Evanghelia şi ajung să îşi mutileze sufletele uneori din pricina păcatului. Lor le dedic acest cântec, rugându-mă pentru ei ca Dumnezeu să-i cerceteze şi să nu-i lase să-şi irosească viaţa la fel ca mulţi alţi tineri:

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Rugăciune pentru un prieten

  1. gigel spune:

    foarte frumos gandesti si ce vrei sa faci e un lucru foarte bun dar nu renunta daca teai apucat sa faci o treaba fao pana la capat. intreabal pe duhovnicul tau cum trebuie sa procedezi ca sai inveti pe prietenii tai sa se roage si atunci el ti va spune. Mult Succes!

Lasă un răspuns

