Tramvaiul 4


Circul destul de des cu autobuzul şi tramvaiul, dar în special cu cel din urmă. Am ocazia să văd în fiecare dimineaţă oameni pe care nu-i cunosc. Faţă fiecăruia exprimă ceva. Nu poţi să nu observi sufletul şi starea doar dintr-o privire. Unii au feţele adormite, alţii vociverează mişcând încet din buze că nu va ajunge la timp autobuzul, dar fiecare faţă exprimă o trăire aparte:

Copilul se îndreaptă cu un râset larg spre prima experienţă educativă mai serioasă, ţinându-se cât poate de strâns de mama lui, dar fiind gata să mai reteze puţin din cordonul „mamilical.”

Tânărul nu pierde oportunitatea să se dea în spectacol când în jurul lui se află 8-10 fete. Se ciocnesc hormonii-n el ca particulele în acceleratorul elveţian.

Bătrânul tace. El ştie valoarea tineriţii. Se uită zeflemitor la carnea proaspătă din faţa lui şi-şi spune: „Iubirea şi jocul meu e înţelepciunea”. Încearcă să-i transmită telepatic băiatului: „Jocul şi înţelepciunea ta e iubirea, profită cât mai poţi iubi. Nu te plimba din floare-n floare, alege una şi învaţ s-o iubeşti şi s-o îngrijeşti. Eu am pierdut-o pe a mea acum 2 luni. S-a dus iubirea mea şi odată cu ea simt că mă sting şi eu. Am fost ca două inimi siameze ce au bat în aceiaşi măsură şi pe acelaşi ritm.”

În tot acest tumult de stări frenetice, stăpân e timpul. El curge precum tramvaiul pe şine.  unde se duc toţi aceşti oameni? pentru ce trăiesc, au un scop în viaţă măcar? Le pasă de ce va fi după?

Printre toţi aceşti străini există un cuplu pe care îl urmăresc de câteva luni. Amândoi, fie zi sau noapte stau pe aceiaşi bancă, în aceiaşi staţie de tramvai. Neclintiţi decât de somn şi de nevoile fizice, se întorc, cu o precizie de ceas, în acelaşi loc. Aşteaptă tramvaiul ca şi noi ceilalţi.

Totuşi nu i-am văzut niciodată urcându-se în 1, 2 sau 3.

Aşteaptă un alt tramvai. Tramvaiul 4. Cu toţii îl aşteptăm, fie că vrem sau nu. La momentul potrivit vom urca fiecare în el, dar întrebarea este până va veni, cum ne-am trăit aşteptarea?

Problema este că trebuie să facem rost de bilet. Cei cu bilet urcă în 4 R. Cei fără, în 4 N. Oh, dar cât de scump este? Este dincolo de posibilităţile noastre umane. Biletul nu poate fi cumpărat, primit sau câştigat pe cont propriu. Numai de la Isus Hristos îl poţi primi.

La capăt de linie, vă doresc tuturor să ne întâlnim în 4 R

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Tramvaiul 4

  1. Viorel Cruceru spune:

    Frumos, foarte frumos și în același timp ridicător de întrebări al tău tramvai 4. Fii bine(cuvântat).

Lasă un răspuns

