Din garderoba bărbatului: vesta anti-sentiment


Soţia mea e bolnavă de două zile. Suntem căsătoriţi abia de două luni, dar niciodată până acum n-am avut aşa mare bucurie ca acum când a trebuit s-o îngrijesc. Mi-a adus aminte de mama mea şi de felul în care avea grijă de mine când eram mic (mă iubea aşa mult încât uneori îmi făcea şi injecţii. Chiar şi moldamin :)). În timp ce aveam grijă de ea şi stăteam lângă patul ei m-am gândit la diferenţele dintre noi, bărbaţii, şi ele.

Petru le descrie în 1 Petru 3:7 ca fiind ἀσθενής- fără putere- dar el face referire la partea fizică. Aşa şi este. Tăria fizică îi aparţine bărbatului. Stendhal le descria prin gura unui personaj astfel: „Asta e treaba  cu femeile, își repeta domnul de Renal, ceva e mereu defect la mașinăriile astea complicate”.

Poate că sunt slabe fizic femeile, dar n-am văzut în niciun bărbat o aşa inimă ce este gata să sacrifice la fel cum o fac ele. Sensibilitatea inimii şi  dragostea unei mame pentru copilul ei nu vor putea fi niciodată egalate de un bărbat. Şi Biblia spune că Dumnezeu îşi iubeşte copiii precum o mamă. Oare de ce nu spune că şi-i iubeşte ca un tată?

Oricât s-ar strădui un bărbat, el nu va reuşi să iubească precum o femeie. Bărbaţii au fost făcuţi pentru situaţii limită. N-am văzut până acum „pompieriţe”. E muncă de bărbat. dar tăria acestor bărbaţi nu constă doar în cea fizică. Pentru o astfel de slujbă ai nevoie şi de o tărie a caracterului, o inimă ce nu se înmoie la cea mai mică pată de sânge sau la vederea unei răni deschise. Cu alte cuvinte: fără sentimente în astfel de situaţii. Trebuie să-ţi porţi vesta anti-sentiment în situaţii limită

Când un bărbat trebuie să înfrunte lumea, trebuie să îmbrace această haină a sufletului. Nu rezistă nici măcar o zi dacă nu o face. Dacă e păstor, trebuie să reziste tuturor bârfelor şi vorbelor rele despre el. Nu le poate ţine pe toate în seamă. Problema este că această vestă poate devini una cu sufletul multor bărbaţi la fel ca haina înveninată a lui Hercule. Când ajunge acasă, el îşi păstrează vesta pe el. Când copiii vin să-l îmbrăţişeze şi să petreacă timp împreună, el îi respinge. De ce? S-a obişnuit să nu simtă. Nu-i pasă de ce trece prin inima şi mintea lor. Nu-i pasă de ce nevoi emoţionale au ceilalţi. Când soţia  îi răspunde şi nu-i împlineşte ordinul, el ridică şi mai mult tonul, de parcă i-ar ordona unui angajat. A uitat să-şi dea vesta jos. Se crede încă la lucru.

Învăţ de la soţia mea să îmi pese de ceilalţi. O văd în ochii ei când trebuie să privească suferinţa. Nouă ne lipseşte această sensibilitate, dar slavă Domnului că le-a creat încât să ne putem uita la ele şi să vedem ce ne lipseşte. Avem nevoie de o generaţie de bărbaţi ce trebuie să împletească sentimentele cu datoria, ironia cu respectul, bunătatea cu raţiunea.

Spaţiul virtual e cel mai bun exemplu. Nu ne pasă cum folosim cuvintele, nu ne doare când un glonţ e îndreptat spre noi. Doar avem vesta noastră anti-sentiment. Dacă tot am avut unul tras spre noi, hai să tragem şi noi altul. Trebuie să învăţăm când să  ne purtăm vesta şi când să o dăm jos.

Acest articol a fost publicat în Gânduri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Din garderoba bărbatului: vesta anti-sentiment

  1. A.N.T spune:

    Care e soluţia ta?
    Soluţia mea e un moldamin pentru bărbaţi.

    • 🙂 Soluţia? Un copil poate fi cel mai bun remediu chiar şi pentru cel mai dur bărbat dacă este gata să înveţe ce este sensibilitatea.
      Antidot există din plin, dar mai este nevoie şi de disponibilitate.

  2. rebeca spune:

    slava Domnului, nu toti barbatii sunt asa. din nefericire, majoritatea sunt, pentru ca asta au invatat de la tatii lor. cred ca locul cel mai bun este sa incepi de cand sunt mici. sensibilitatea poata fi invatata. si nu este o slabiciune, dimpotriva. sotul meu este un exemplu extraordinar in aceasta privinta. este barbat suta la suta, si in acelasi timp are o inima de aur pentru mine, si pentru altii.

  3. paul spune:

    ..si marmota imbraca ciocolata in staniol

  4. paul spune:

    corect, si eu mi-am spus parerea mea…

Lasă un răspuns

