Nu pot uita…


Astăzi am dat peste ştirea ACEASTA şi m-am întrebat care trebuie să fie atitudinea noastră ca şi creştini faţă de islam. Să le ardem Coranul ca să le dăm şi lor dreptul de a ne arde Biblia?

Arderea acestor două cărţi înseamnă distrugerea onoarei grupurilor cărora le aparţin. Eu unul, nu aş dori ca Biblia să fie arsă şi, prin urmare, nu aş arde Coranul. Ştiu că musulmanii recurg la această metodă, dar asta nu înseamnă că trebuie să acţionez ca şi ei. De ce? Pentru că Isus spune „tot ce voiţi să vă facă vouă oamenii făceţi-le şi voi la fel” (Matei 7:12). Tot ce ar face acest Terry Jones prin arderea Coranului ar fi să întărâte lumea islamică. Nimic, absolut nimic nu s-ar schimba în bine, ci numai în rău. Uită, după cum spune o melodie, că „Dumnezeu trebuie să-ţi schimbe inima înainte de a-ţi schimba tricoul”.

Mai ştiu şi că ar fi în zadar ca toţi creştinii să se poarte cu bunătate şi cu tot respectul din lume faţă de musulmani. Ei nu şi-ar schimba atitudinea faţă de lumea vestică, ci doar ar profita de aceasta, însă este de datoria noastră să răspundem răului cu bine. Lumea vestică abuzează prea mult de zeul păcii numit mai nou „politically-correct”. Datoria noastră este să îi respectăm în acelaşi mod în care ne-am dori şi noi să fim respectaţi, chiar dacă lucrurile nu s-ar schimba cu nimic faţă de situaţia actuală.

Atitudinea lumii islamice faţă de vest poate fi rezumată la vorbele unui jurnalist arab. Fiind întrebat de ce zona arabă este atât de închisă faţă de creştinism şi de ce nu acceptă deschiderea bisericilor creştine în ţările arabe (nu a mai amintit de persecuţii), cel întrebat a răspuns (parafrazare): „Ţările arabe nu se declară regimuri democratice. Noi nu avem obligaţia de a respecta drepturile pe care străinii le doresc pentru că noi avem un regim propriu ce trebuie respectat de toţi. Spre deosebire de noi, vesticii se consideră democraţie, de aceea trebuie să ofere libertate tuturor şi să-şi respecte regimul.”

Revenind la întâmplarea amintită, m-am pus în situaţia în care aş vedea o Biblie arzând. Dacă aşa ceva s-ar întâmpla, m-aş strădui să o salvez oricât de puţin aş salva din ea şi indiferent de traducere. Nu pentru foile care ard aş încerca, ci pentru spiritul Cuvântului lui Dumnezeu. Nu pot uita sacrificiul oamenilor (plătit de unii cu propria lor viaţă) pentru a avea doar paragrafe din Biblie. Nu pot uita mărturia bunicului meu despre perioada petrecută în puşcărie. Cu atâta pasiune şi dragostea mi-a povestit de multe ori cum şi-a dorit o Biblie în închisoare şi în cele din urmă a primit un Nou Testament trimis de bunica mea într-un colet care le periclita vieţile amândurora. Nu l-a putut ţine întreg pentru că era prea mare pentru a-l ascunde, dar l-a rupt şi l-a împărţit cu un pastor penticostal şi cu unul baptist. Nu pot uita asta! Înainte de a-mi curge în inimă, credinţa mi-a curs prin vene. Ştiu că pocăinţa nu este ereditară, dar ea a luat fiinţă în sufletul meu prin intermediul moştenirii pe care am primit-o de la bunicii şi părinţii mei. Ştiu că numai Dumnezeu poate mântui, nu uit nici asta. Dar mai ştiu că pentru a mă mântui s-a folosit de cei dragi ai mei.

Concluzia: fără existenţa Bibliei identitatea creştinătăţii autentice ar fi zadarnică şi fără sens. Am sens atât timp cât îmi pot baza credinţa şi afirmaţiile pe ineranţa Cuvântului Sfânt. În afara Lui nu mă pot numi creştin.

Respect atât de mult Cuvântul pentru că…

Nu pot uita exemplul şi moştenirea lor.

Acest articol a fost publicat în Diverse. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Nu pot uita…

  1. rebeca spune:

    frumos articol. sunt total de acord cu tine. nu am face altceva decat sa starnim la manie pe altii, si nu doar pe musulmani, ci pe necrestini in general.

  2. all spune:

    știi bine ca suntem în dezacord , știi că am un steag evreiesc în casă, știi poziția mea. Nebunului răspunde-i după nebunia lui ca să nu creadă înțelept. În rest , de acord.

  3. all spune:

    azi e 11 septembrie , turnurile gemene înca ard în multe inimi, așa ca sa facă moschei la ei nu la noi.

  4. all spune:

    Rebeca!!!!!!! știi și tu ca lumea se vede diferit din Romania decât de la San Diego sau de la NY și mai ales de la Meca.

Lasă un răspuns

